Çin merkezli devlerden Xiaomi, “Otomobil departmanımıza karşı sahte hesaplarla büyük bir karalama kampanyası yürütülüyor.” dedi.
Xiaomi, 2024’ün Aralık ayından bu yana 10 binden fazla sosyal medya hesabı kullanılarak otomobil departmanlarına ve pazara sundukları elektrikli araçlarına yönelik büyük bir karalama kampanyası yürütüldüğünü söyledi. Bu hesaplar üzerinden kötü niyetli söylentiler, sahte haberler ve yalan yanlış bilgiler yayıldığını ifade eden şirket, bu sürecin arkasında kimin/kimlerin olduğunu açıklamadı. Çin’de hem otomobil hem de elektronik tarafında çok sayıda rakibi bulunan firma, sürece dahil olduğu tespit edilen birçok şüphelinin şu anda resmi soruşturma altında olduğunu belirtti. Rakiplerinin, marka değerlerini ve çok yüksek talep gören araçlarını kötülemeye çalıştığını vurgulayan şirket, yarın (22 Mayıs) yeni elektrikli otomobili YU7’yi resmi olarak tanıtacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket kısa süre önce bazı SU7 Ultra sahiplerinin, sahte hava girişlerinin kullanıldığı karbon fiber kaput nedeniyle tam araç iadesi talep etmesiyle gündeme gelmişti. Xiaomi SU7 Ultra, SU7 Ultra prototipinden ilham alınarak hazırlanan ve opsiyonel olarak yaklaşık 5.800 dolara satılan bir karbon fiber kaput ile satın alınabiliyor. Yukarıdaki fotoğrafta görebileceğiniz bu kaputun üzerinde devasa hava girişleri yer alıyor. Yapılan incelemelere göre bu hava girişlerinin herhangi bir işlevi bulunmuyor. Xiaomi’nin söylediğinin aksine, hava girişlerinin soğutmaya ya da aerodinamik performansa bir etkisi bulunmuyor. İşte bu yüzden kandırıldığı hisseden 300’den fazla Xiaomi SU7 Ultra sahibi tam araç iadesi talep ediyor. Durum hakkında resmi bir açıklama yaparak özür dileyen ve araç sahiplerine 275 dolarlık 20.000 ödül puanı hediye eden Xiaomi, aracı henüz teslim edilmeyen müşterilerin para iadesiyle birlikte standart alüminyum kaputa geçebileceğini söyledi.
Çin’de başlangıç fiyatı sadece 72 bin dolar olan Xiaomi SU7 Ultra, en üst versiyonunda üç farklı elektrik motorunu bir araya getiriyor. Bu aracın önünde 386 beygir gücünde tek bir motor, arkasında ise 578 beygir gücünde iki farklı motor yer alıyor. Toplam gücü 1.500 beygirin üzerinde olan bu versiyon, tam 1.770 Nm tork sunuyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede ulaşabilen model, CATL imzalı Qilin 2.0 batarya üzerine kuruluyor. 93,7 kWh kapasiteye sahip bu batarya ile 620 km menzil elde edilebiliyor. Aracın kısa süre önce gündeme gelmesinin nedeni ise alınan bir karar olmuştu. Xiaomi, kısa süre önce SU7 Ultra’nın gücünü normal yollar için 900 beygire sınırlayan bir güncelleme gönderdi. Bu kararı güvenlik endişeleri nedeniyle aldığını açıklayan şirket, 900 beygirlik güç oldukça yüksek olmasına rağmen SU7 Ultra sahiplerini kızdırdı. Sürücüler, parasını ödedikleri gücün sadece yarış pistlerinde değil, her zaman erişilebilir olmasını istedi. Tepkilerin artması üzerine Xiaomi geri adım atmak zorunda kaldı. Yazılımsal limiti tamamen kaldıran şirket, güç limitleme kararıyla güvenlik endişelerine sahip bazı kişileri ise memnun etmişti.