2027’nin sonunda ya da 2028’in başında pazara sunulması beklenen PlayStation 6, RAM/bellek krizi nedeniyle PlayStation 5’ten çok ama çok daha pahalı olabilir. Güvenilir kaynaklardan Kepler_L2, mart ayında yeni konsol için 760 dolarlık üretim maliyeti (sızdırılan teknik detaylar üzerinden) hesaplamıştı. Bu süre zarfında parça fiyatları artmaya devam etti ve kaynağa göre konsolun mevcut üretim maliyeti kısa süre içinde 200 dolar daha yükselerek 960 dolara kadar çıktı. RAM/bellek krizinin 2027’de de süreceği aktarılıyor, bu açıdan üretim maliyetinin önümüzdeki yıl içinde düzenli olarak artması bekleniyor. Sony, geçtiğimiz ay PlayStation 6’nın çıkış tarihi ve aynı zamanda satış fiyatının süregelen RAM/bellek krizi nedeniyle henüz netleştirilmediğini söylemişti. Son çeyrek görüşmeleri kapsamında bir açıklama yapan Sony’nin Başkanı ve CEO’su Hiroki Totoki, 2027 mali yılında da devam etmesi beklenen bellek tedarik sıkıntısı ve yüksek maliyetler nedeniyle yeni konsolun çıkış zamanlaması ve fiyatlandırması konusunda temkinli hareket edeceklerini açıkladı. Durumu yakından takip ettiklerini belirten Totoki, “Yeni konsol için ne yapacağımızı acele etmeden iyice düşünmeliyiz” ifadelerini kullanmıştı. Mevcut şartlar altında artık Sony gibi çok büyük RAM/bellek sözleşmeleri imzalayabilen firmalar dahi fiyatları sabitleyemiyor. Bellek üreticileri çok fazla alternatif olmadığından büyük teknoloji firmalarıyla şu anda çok yüksek fiyatlar üzerinden tam 5 yıllık anlaşmalar imzalıyor. Yapay zeka talebine bağlı olarak oluşan kriz nedeniyle artan RAM/bellek fiyatlarının 2030’dan önce normale dönmeyeceği aktarılırken, bu durum elbette sadece oyun konsollarını değil tüm teknoloji sektörünü etkiliyor.









