reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen ID.2

Volkswagen, 2026’da “LFP” bataryaya geçiş yapacak

 - Güncelleme: 14 Mayıs 2025 10:08

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, yapılan açıklamaya göre 2026’da LFP bataryaya geçiş yapacak.

Volkswagen, Türkiye’de de satılan ID serisi elektrikli araçlarında şu anda NMC (Nikel Mangan Kobalt) bataryalar kullanıyor. 2026’da piyasaya sürülmesi planlanan ID.2’yle birlikte ise şirketin LFP (Lityum Demir Fosfat) bataryaya geçiş yapacağı belirtiliyor. Önemli avantajlara sahip LFP bataryanın, MEB Plus platformunun temelini oluşturacağı aktarılıyor. Yani MEB Plus temelli tüm elektrikli araçlarına yangına karşı oldukça dayanıklı LFP bataryalar konumlandıracak şirket, LFP’nin performans ve maliyet açısından kilit bir rol oynadığını vurguluyor. Yapılan açıklamaya göre şirketin yeni dönemde ihtiyaç duyacağı LFP bataryalar, Volkswagen Grubu’nun Almanya’nın Salzgitter kentindeki yeni batarya fabrikası tarafından sağlanacak. MEB Plus temelli elektrikli araçların menzil ve performans açısından oldukça iddialı olması bekleniyor.

Volkswagen, bundan önce gelen bilgilere göre “ID.3 GTI” üzerinde çalışıyor. 2026’da tanıtılacağı iddia edilen Volkswagen ID.3 GTI, aktarıldığı kadarıyla ID.3 GTX Performance’ın üstüne konumlandırılacak. 322 beygir güç ve 545 Nm tork sunan ID.3 GTX Performance, 0’dan 100 km/s hıza 5,7 saniyede çıkıyor ve 79 kWh batarya paketiyle geliyor. Arkadan itişli olarak hazırlandığı aktarılan ID.3 GTI, aşırı bir güç farkına sahip olmayacak. Kaynaklar, elektrikli GTI’nin 335 beygir güç sunacağını iddia ediyor. Peki iki araç arasında nasıl fark yaratılacak? Volkswagen mühendislerinin ID.3 GTI’ın sürüşünü GTX’ten daha iyi hale getirmek adına “şasi, direksiyon ve süspansiyon” sistemlerinde büyük güncellemeler planladığı belirtiliyor.

Volkswagen, daha önce en ucuz elektrikli otomobili ID. Every1’in (ID.1) üretimini Portekiz’de yapacak olmasıyla gündeme gelmişti. Spesifik olarak Portekiz’in Setubal kentindeki “Autoeuropa” fabrikasında üretileceği açıklanan otomobil, Volkswagen’in başındaki isim Thomas Schaefer tarafından yapılan açıklamaya göre, maliyeti düşürmek adına Çin’den temin edilecek bazı parçalara sahip olabilir. Mevcut şartlar altında kâr etmenin kolay olmayacağı tamamen elektrikli araç, geçtiğimiz haftalarda bir konsept olarak tanıtılmıştı.

Bu konsept ile 2027 yılında 20 bin euro başlangıç fiyatıyla yollara çıkacak ana modele ilk bakış sağlandı. Doğrudan Avrupa pazarı için tasarlanan ID.1, şirketin ürün gamına üretimden kaldırılan VW Up!’ın halefi olarak dahil edilecek. Araç hakkında geçtiğimiz ay da bir açıklama yapan Schafer, yeni modelin Avrupa için hazırlanmış, uygun fiyatlı, yüksek kaliteli ve kârlı bir elektrikli Volkswagen olacağını söylemişti.

Verilen bilgilere göre bünyesinde 94 beygir gücünde tek bir elektrik motoru bulunacak araç, elektronik olarak konulan limit nedeniyle 130 km/s hızı geçemeyecek. 40 kWh seviyesinde kapasiteye sahip olacağı iddia edilen batarya paketiyle yaklaşık 250 km menzil sunacağı aktarılan model, şu anda iki ekranlı fütüristik bir konsolla karşımıza çıkarılıyor. Bu konsolda, büyük merkezi dokunmatik ekran ile ufak bir direksiyon arkası gösterge ekranı bir araya getiriliyor.

Volkswagen haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Franky Zapata’nın ilginç hava aracı