reklamı kapat

POPÜLER

Toyota Hilux 2.8 D-4D 4x4 GR SPORT A/T

Toyota Hilux GR Sport Türkiye’de 2 milyon 970 bin TL’den satışa sunuldu

Araziye sportif bir dokunuş getiren Toyota Hilux GR Sport, resmi açıklamaya göre artık Türkiye’de de satın alınabiliyor.

2.8 litrelik turbo destekli dizel motoru 204 beygir güç ve 500 Nm tork üreten Toyota Hilux GR Sport, Türkiye’de 2 milyon 970 bin TL’den (2.8 D-4D 4×4 GR SPORT A/T) satışa sunuldu. Altı ileri otomatik şanzımanla donatılan araç hakkında yapılan resmi açıklamada şunlara değinildi: “Hilux GR SPORT, ralliden ilham alan performansını, pratiklikten ödün vermeden yollara taşıyor. GR SPORT, 1000 kg taşıma kapasitesi ve 3500 kg çekme kapasitesiyle birlikte geliştirilmiş yol tutuş ve frenleme performansı sunuyor. Hilux GR SPORT’un aerodinamik spor barı ve arka kasa kapağı şık ve amacına uygun bir görünüm sunuyor. Yarışlardan ilham alan tasarım felsefesi, Hilux’ın nefes kesici ve yüksek performanslı tasarımını yansıtıyor. Motor sporlarından ilham alan GR SPORT, Hilux’ın her türlü araziye uyum sağlayan efsanevi yeteneklerini güçlü bir şekilde ortaya koyuyor. Siyah ön ızgara üzerindeki klasik TOYOTA yazısından zarif siyah detaylarına kadar, performansa olan tutkusu her detayında hissediliyor.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CE­O’su Ali Haydar Bozkurt, Hilux GR Sport’un Kapadokya’da ger­çekleşen lansmanında dikkat çeken bir açıklama yapmıştı. Dünya’da yer alan habere göre kur artışının kaçı­nılmaz fiyat yükselişine ne­den olacağına değinen Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Fiyatı üç şey belirler. Vergi, üretici ve kur” dedi ve şunları aktardı: ““Kur artınca fiyat artmak zorunda. Bunun başka bir çı­kış yolu yok. Bir de ne zaman fiyatlar artar? Vergi yükse­lince tabi artar. Gümrük yük­selir, artar. Onlar ayrı hika­ye. Ama en temel konu döviz artarsa. Ya da üretici bir se­bepten zam yaparsa. İşte se­bepler belli. Sonuçta araçla­rın maliyeti var. Ama en temel iki konu bu. Bugünlerdeki se­yirde de kur arttığı sürece kü­çük büyük artık durum neyi gerektiriyorsa fiyat artışları kaçınılmaz olarak devam ede­bilir.”

Kredi ve ÖTV baremlerin­de bir gelişme olmasını ümit ettiklerini ifade eden Ali Hay­dar Bozkurt, son güncellen­menin 2 yıl önce olduğunu hatırlattı. Bozkurt sözlerine şöyle devam etti: “Ama geçen hafta çıkan bir yeni tebliği gö­rünce, dedim ki artık bu bel­li. Maalesef orada bir gelişme olmadı. Biz eskiden hatırlar­sınız %70’in üzerinde kre­di kullanımı yapardık. Şim­di yüzde 10’lara düştü. Çün­kü zaten çok zorlaştırmıştı ve güncellenmeyince iyice tükendi. Yakın gelecekte ben orada bir değişiklik olacağı­nı maalesef çok beklemiyo­rum.

ÖTV bareminde bir de­ğişiklik olmasını da çok umut etmediğim gibi, hurda teşvi­ğinden de beklentimiz kesin­likle kalmadı. Aslında temel beklenti kredi şu anda. En azından, en azından ikinci el araçlara o kısıtlamayı kaldı­rabilirler. Çünkü birinci elde, hadi anlıyoruz, çok satılma­sın, ithalat olmasın bir yakla­şım olabilir. İkinci el, kapalı devre bir sistem. Orada bin­lerce esnaf var ekmek yiyen. Müşteriler var ikinci el araç almayı düşünen. Orayı biraz hareketlendirir belki en azın­dan diye düşünüyorum ama yani görevi hepsi bir arada çıktığı için bilemiyorum.”

Toyota Hilux GR Sport yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X