reklamı kapat

POPÜLER

1,3 milyon TL'lik elektrikli Opel Frontera, "LFP" batarya üzerine kuruluyor

1,3 milyon TL’lik elektrikli Opel Frontera, “LFP” batarya üzerine kuruluyor

1,3 milyon TL’lik tamamen elektrikli Opel Frontera, şirket tarafından yapılan açıklama göre “LFP” batarya üzerine kuruluyor.

Hem hibrit hem de tamamen elektrikli olarak sunulan model hakkında Opel Türkiye’den gelen teknik açıklama şöyle oldu: “Müşteriler, tamamen elektrikli Frontera Elektrik’in yanı sıra 48V hibrit teknolojisine ve yüksek verimli güç ünitesine sahip Frontera Hybrid’i de tercih edebilecekler. Emisyonsuz ulaşımı tercih eden müşteriler için 83 kW (113 HP) güç ve 44 kWs kullanılabilir batarya kapasitesine sahip olan yüzde 100 elektrikli yeni Frontera Elektrik sunuluyor. Modelin LFP (Lityum Ferrofosfat) teknolojisine dayalı akü teknolojisi, diğer akü teknolojilerine kıyasla daha uzun bir kullanım ömrüne sahip olmasıyla öne çıkıyor. Ayrıca Opel Frontera’nın FP pil teknolojisi, tam şarjları (%100’e kadar) diğer teknolojilerden çok daha iyi bir şekilde kabul ediyor. Opel Frontera Elektrik, iki şarj arasında maksimum 301 kilometreye varan (WLTP’ye göre) yol kat edebiliyor. Tamamen elektrikli yeni model, 0’dan 100 km/s hıza 12,1 saniyede çıkıyor ve elektronik olarak sınırlandırılmış 140 km/s azami hıza ulaşıyor. Opel Frontera Elektrik’in rejeneratif fren sistemi, yavaşlama sırasında enerjiyi geri kazanarak, tüm elektrikli Opel modellerinde olduğu gibi verimliliğe katkıda bulunuyor. Geniş aile dostu yeni Frontera Elektrik’in şarj edilmesi gerektiğinde ise hızlı şarj istasyonunda kısa bir mola vermek yeterli oluyor. Yeni Frontera Elektrik, 100 kW’lık doğru akım şarj istasyonunda yaklaşık 26 dakikada batarya kapasitesinin yüzde 20’sinden yüzde 80’ine kadar şarj edilebiliyor. Evde şarj için ise standart olarak 11 kW yerleşik şarj cihazıyla(On-board charger) sunuluyor.

Yeni Opel Frontera Hybrid, 48 volt hibrit teknolojisi bileşik maksimum gücü 145 HP (107 kW) güce sahip turbo şarjlı benzinli motorla sunuluyor. Hibrit çözüm, elektrikli ulaşım arayışında olan ancak sürüş ve kullanım alışkanlıklarını henüz değiştirmek istemeyen kullanıcılar için mükemmel bir seçim olarak öne çıkıyor. 1,2 litrelik benzinli motor, 21 kW (28 HP) güç üreten elektrik motoru ve elektrikli 6 ileri çift kavramalı şanzımandan oluşan kompakt sistem, günlük kullanımda akıllı ve uygun maliyetli bir motor sistemi çözümü olarak birçok avantaj sunuyor. 48 volt hibrit teknolojisi, benzer bir içten yanmalı araca kıyasla yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu önemli ölçüde azaltırken, sürüş konforunu da artırıyor.

Şehir içi ve şehir dışı yollarda, günlük sürüşte benzinli motor ve elektrik motoru, gereksinimlere bağlı olarak verimlilik ve performansı optimize ederek birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. Elektrikli motor sistemi, hızlanmalarda ve ilk kalkışta benzinli motora destek sağlıyor. Düşük hızlarda ise şehir içinde bir kilometreye kadar veya manevra yaparken sürüşün yüzde 50’sine kadar tamamen elektrikli seyahat olanağı sağlıyor.

Opel Frontera Hybrid’in yüksek hızlarda yavaşlaması durumunda, benzinli motor devre dışı kalıyor ve elektrik motoru da jeneratör görevi görerek hibrit sistemin 48 voltluk bataryasını şarj ediyor. Opel Frontera Hybrid, turbo benzinli motorun gücünden bağımsız olarak çevik bir sürüş keyfi sunuyor. Birleşik olarak toplamda 107 kW (145 HP) güç ve 230 Nm maksimum torka sahip olan sistem, aracı 0’dan 100 km/s hıza 9.0 saniyede ulaştırıyor. Modelin azami hızı ise 203 km/s.”

Yeni Opel Frontera yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli