reklamı kapat

POPÜLER

Rekabet Kurumu LOG Tasarım

Rekabet Kurumu, Kariyer.net hakkında soruşturma açtı

 - Güncelleme: 24 Haziran 2025 11:38

Rekabet Kurumu bugün bir açıklama yaptı ve iş bulma platformu Kariyer.net hakkında resmi soruşturma açıldığını duyurdu.

Yeni adım hakkında yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Kariyer.net Elektronik Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri AŞ hakkında aynı ekonomik bütünlük içerisinde faaliyet gösteren www.isinolsun.com platformu üzerinden gerçekleştirdiği veri birleştirme uygulaması, fiyatlama davranışı ve yoğun reklam harcamaları vasıtasıyla hâkim durumunu kötüye kullanarak 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiği iddialarına yönelik olarak yürütülen önaraştırma, Rekabet Kurulu tarafından karara bağlandı. Önaraştırmada elde edilen bilgileri, belgeleri ve yapılan tespitleri 12.06.2025 tarihli toplantısında müzakere eden Rekabet Kurulu, bulguları ciddi ve yeterli bularak Kariyer.Net Elektronik Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri AŞ hakkında soruşturma açılmasına 25-22/518-M sayı ile karar vermiştir.” Ayrıca şu açıklama da geçildi: “Yürütülen soruşturmada, Kariyernet’in, aynı ekonomik bütünlük içerisinde faaliyet gösteren işinolsun.com platformu üzerinden gerçekleştirdiği veri birleştirme uygulaması, fiyatlama davranışı ve yoğun reklam harcamaları vasıtasıyla hâkim durumunu kötüye kullanıp kullanmadığı incelenecek.”

Bundan önce Google’ın PMAX kampanyasına soruşturma açılmıştı. Bu konuda Rekabet Kurumu tarafından yapılan resmi açıklama şöyle oldu“Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Bilindiği üzere Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen bahse konu kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modelidir. Yapılacak soruşturmada; Google’ın PMAX isimli reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği değerlendirilecek.”

Rekabet Kurumu ve Teknosa yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

İLGİLİ HABERLER