Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ÖTV düzenlemesiyle Türkiye’de üretilen modeller ve ithaller arasında yüzde 20 civarında makas yaratıldığını belirtti.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt sektör hakkında değerlendirmeler yaptığı açıklamasında yeni ÖTV düzenlemesine de değindi: “Uzun yıllardır kullandığımız ÖTV matrah oranları %70-100 bandında olmak üzere değiştirildi. Sektör açısından bakıldığı zaman Türkiye’de üretilen modeller ve ithaller arasında yüzde 20 civarında bir makas yaratıldığını düşünüyoruz. Yerli ürün sunan markaların satışlarının olumlu etkileneceğini, ithal markaların da olumsuz etkileneceğini tahmin ediyoruz. Nispeten bu sebeple yapıldığını da gözlüyoruz. Müşteri açısından bakıldığında ise, kullanıcılar geçen ay bu düzenleme anons edildiğinde 2-3 hafta bir analiz yaptılar. Ezberlerinde tüm ilgilendiği markaları bir yere oturtmuşlardı ve bir anda o ezber bozulmuş oldu. Temmuz ayında sektör de bu değişikliğe hazır değildi ve biraz zararı göze alarak kampanyalarla bunu kompanse etmeye çalıştılar. Bu aydan itibaren yeni düzenlemenin etkisini ve müşterilerin yönelimini daha net anlayacağız. Kamu açısından ise bu değişikliğin, ithal-yerli oranını dengelenmesi ve toplamda da ÖTV geliri artışı beklentisiyle yapıldığını söyleyebiliriz.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ali Haydar Bozkurt yaptığı açıklama kapsamında ek olarak şunları söyledi: “Türkiye’de son 2 yıldır ve bu yılın ilk 7 ayındaki rekor adetleri birkaç temel sebebe bağlayabiliriz. Elbette artan nüfusun bunda etkisi var. Bu artan nüfus içerisinde, otomobil alma yaşına gelen profiller, potansiyel müşteri olarak pazara gelmeye devam ediyor. Artışın bir diğer sebebi, Türkiye olarak 1000 kişiye düşen araç sayımız hala çok düşük seviyelerde olması. Başka bir faktör ise mobilite ihtiyacının artması. Kişisel mobiliteye çok önem veriyoruz ve hem iş hem de özel kullanım amaçlı olarak mobilite olmazsa olmaz haline geldi. Bir diğer sebep olarak da yaşlı araç parkını söyleyebiliriz. Bu oran, araç değiştirme ihtiyacını tetikliyor. Satın alımların önemli bir oranını, zaten aracı olup değiştirenler oluşturuyor. Aradaki farkı karşılayabildiği anda aracını yeniliyorlar. Bir diğer faktör olarak Türkiye’de otomobil yenileme aralığının düştüğünü gösterebiliriz. Geçmişte bu oran 5.5-6 yıl seviyelerindeydi ve bu oran biraz daha düşmüş durumda.”
Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt tarafından yapılan açıklama yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X