Çevrimiçi müzik dünyasının lideri olmaya devam eden Spotify, Türkiye abonelik ücretlerine zam yaptığını duyurdu.
Yapılan zam sonrasında bireysel aboneliğin ücreti aylık 59,99 TL’den 99 TL’ye, öğrenci aboneliği aylık 32,99 TL’den 55 TL’ye, Duo paketi aylık 79,99 TL’den 135 TL’ye, Aile paketi ise aylık 99,99 TL’den 165 TL’ye kadar çıkarıldı. Şirket zam ile beraber bir aylık ücretsiz deneme sürümlerini de kaldırdı. Spotify’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Ek dün yaklaşık yirmi yılın ardından görevinden ayrılacağını açıklamıştı. 1 Ocak 2026’dan itibaren şirketin yönetim kurulu başkanlığına geçecek olan Ek’in yerini, Spotify’ın eş başkanları Alex Norström ve Gustav Söderström (çift CEO olarak) üstlenecek. Bu sürpriz gelişme hakkında bir açıklama yapan Ek, “Başkan olarak artık vaktimin çoğunu uzun vadeli strateji, sermayenin doğru şekilde yönlendirilmesi, regülasyonlarla ilgili çalışmalar ve Spotify’ın önümüzdeki on yılını belirleyecek kararlara ayıracağım. Yeni dönemde Gustav ve Alex bana rapor vermeyi sürdürecek, biz de yönetim kurulumuzla birlikte yakın bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Spotify daha önce Türkiye merkezli bir gelişmeyle gündeme gelmiş, şirkete Rekabet Kurumu yeni bir soruşturma başlatmıştı. Yeni soruşturma hakkında yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “Müzik sektöründe son yıllarda hız kazanan dijital dönüşüm, dinleyicilerin abonelik ücreti ödeyerek ya da reklam izleyerek istedikleri şarkıya anında ulaşabildikleri çevrim içi müzik platformlarını günlük yaşamımızın önemli bir parçası haline getirdi. Alışkanlıklarımızı köklü biçimde değiştiren bu platformlar, müzik endüstrisindeki rekabet dinamiklerini de etkiledi. Rekabet Kurulu, çevrim içi müzik akış hizmetleri pazarında faaliyet gösteren Spotify hakkında soruşturma açılmasına karar verdi. Soruşturma iki temel iddia üzerine yoğunlaşacak: 1) Ayrımcılık iddiası. Spotify’ın müzik eserlerini çalma listelerine ekleme, sıralama, görünürlük ve öneri algoritmalarında hak sahipleri arasında ayrım yapıp yapmadığı incelenecek. 2) Yıkıcı fiyatlama iddiası. Spotify’ın Türkiye’de belirlediği abonelik fiyatlarının, rakiplerinin veya müzik eserleri üzerindeki hak sahiplerinin pazardaki faaliyetlerini zorlaştıracak şekilde düşük belirlenip belirlenmediği de soruşturma kapsamında incelenecek.