Meta’nın çatısı altında yer alan popüler platformlardan Instagram’ın lideri Adam Mosseri, kişisel hesabından kısa bir açıklama yaptı.
“Bizi telefonlardaki mikrofonlardan dinleyip ona göre reklam gösteriyorlar.” cümlesini herkes mutlaka bir kez duymuştur. Tam olarak bu konuda bir paylaşım yapan Instagram’ın lideri Adam Mosseri, “Bir efsaneyi yıkma zamanı.” dedi ve ekledi: “Yemin ederim, sizi telefon mikrofonları üzerinden dinlemiyoruz!” Bunu yapsaydık, telefonunuzun bataryası çok çabuk biterdi (bunu rahatlıkla fark ederdiniz) ve cihazlardaki mikrofon kullanılıyor ışığı açılırdı, diyen Mosseri; kişilerin karşısına, konuştuklarıyla alakalı olarak çıkan reklamların hedefli reklam altyapısının bir parçası olarak başka yerlerden toplanan bilgiler üzerinden seçildiğini belirtiyor. Son dönemde konuşulan konularla alakalı olarak çıkan bazı reklamların şans eseri denk gelmiş olabileceğini de belirten Mosseri, arkadaşların ilgi alanları üzerinden dahi reklam özelleştirmesi yaptıklarını söylüyor. Yani platform, arkadaşların beğendiği ya da etkileşim kurduğu içerikleri, sizin de beğeneceğinizi düşünerek önerilerde bulunabiliyor. Yaptığı son açıklamada Meta, kullanıcıların etkileşim kurduğu yapay zeka sistemlerinden topladığı verilerle hedefli reklamlar sunacağını aktardı. Şirket gizlilik politikasını bu yeni döneme uygun olarak 16 Aralık itibarıyla güncelleyeceğini belirtiyor. İzin verilmediği için bu yeni dönemi Güney Kore, İngiltere ve Avrupa Birliği ülkelerinde devreye almayacak olan Meta, hedefli reklam sürecini çok uzun süredir kullanıyor. Bu sistemde kullanıcıların etkileşimleri takip edilerek gerçekten aradıkları ya da ilgilerini çekebilecek reklamlar gösteriliyor. Hem Meta hem de reklam verenler için oldukça değerli olan bu altyapı, yapay zeka etkileşimlerinden de kaçamıyor.