reklamı kapat

POPÜLER

Citroën
Yeni Citroën C5 Aircross, kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacak

Citroën Türkiye Marka Direktörü Bora Duran: “2026’da kim­se mevcut ÖTV baremi içeri­sinde kalamayacak.”

 - Güncelleme: 06 Ekim 2025 11:08

Citroën Türkiye Marka Direktörü Bora Duran, “2026’da kim­se mevcut ÖTV baremi içeri­sinde kalamayacak.” açıklamasıyla dikkat çekti.

Dünya’nın sorularını yanıtlayan Citroën Türkiye Marka Direktörü Bora Duran, satış hedeflerinin son 1,5 aylık süreçte bin 500- 2 bin adet olacağını söyledi. Bunun yüzde 5-10’nun tama­men elektriklilerden oluşa­cağını kaydeden Duran, uzun menzilli seçeneğin ve PHEV versiyonun 2026’da fiyat po­zisyonlamasına göre şekille­neceği aktardı. 2026’da ise 11 bin adet planladıklarını ifade eden Duran, şunlar söyledi: “Tabi bunların hepsi te­darikle ilgili. ÖTV’yi de kesti­remiyoruz. Kur, yukarı doğru gidiyor. C-SUV tamamen yüz­de 90’a çıktığı zaman, pazarda­B-SUV’a doğru keskin bir geçiş yaşanacak. Bu sefer C3 Airc­ross daha göz önünde olmaya başlayacak. Ama tabi bu amiral gemisi. Fiyatı sağlıklı bir yerde tutturabilirsek. Kurun hareke­ti doğrultusunda 2026’da kim­se mevcut ÖTV baremi içeri­sinde kalamayacak.ÖTV oranının yüzde 80’den yüzde 90’a geçiş sınırı 2 mil­yon 370 bin lira. Sene sonu­na kadar yeni C5 Aircross’un baz paketinin bile neredeyse yüzde 90 seviyesine çıkma­sını beklediklerini aktaran Bora Duran, “Zaten Plus ve Max olmak üzere iki paketi­miz var. Plus da yeterince do­lu bir paket. Yüksek olasılık­la onu 80’de tutamayacağız, 90’da olabilir. Kur beklentisi de 51’ler 51,5’lar bandında ola­cak. Oraya kadar baz paketi tutarız. Elektrikliyi de yüzde 25’te tutarız. Mevcut ÖTV ba­remleri içinde kalmak zorla­şacak. C-SUV segmenti ister istemez küçülmeye başlaya­cak. 2,7 – 2,8 bandında araç alı­mı yapacak kitle bence çok da­ha kısıtlı. O paralar başka yere gidiyor, rekabet de başka yer­lere gidiyor.” dedi.

Yeni Citroën C5 Aircross’un Türkiye macerası hakkında yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Konforun öncüsü Citroën, geniş hacimli SUV modeli yeni C5 Aircross’u kasım ayında Türkiye pazarında tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyor. Citroën, yeni C5 Aircross ile ürün gamını iki yıldan kısa bir sürede tamamen yeniledi. Markanın yeni amiral gemisi olan C5 Aircross, her biri özgün ve aynı temel değerlere bağlı bir model yelpazesi ile markanın bilgi birikimini en iyi şekilde temsil ediyor. Kendi segmentinde her bir model; ulaşılabilir, çok yönlü, farklı enerji türleri arasında seçim özgürlüğü sunan ve aynı zamanda güçlü bir kimliğe, belirgin bir konfora ve yüksek kullanıcı dostu özelliklere sahip ürünler. Citroën, yeni C5 Aircross ile Türkiye’de önemli bir segment olan C-SUV pazarını yeni bir boyuta taşıyor. Etkileyici özelliklere sahip bu yeni model, 2024 sonbaharında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan C5 Aircross Concept’in tüm vaatlerini yerine getiriyor. İkinci nesil C5 Aircross, her açıdan ileriye doğru atılmış bir adımı temsil ederken bu segmentteki müşterilerin beklentilerine akıllı ve kapsamlı bir yanıt sunuyor.

Yeni C5 Aircross, yolda güçlü bir duruşa sahip tasarımı, optimize edilmiş aerodinamik yapısı ve geniş iç mekânı ile öne çıkıyor. Citroën tasarımcıları, yeni C5 Aircross’un her parçasını hem tasarımı hem de verimliliği optimize etme hedefiyle tasarladı. Yeni C5 Aircross, önceki daha yuvarlak hatlı profilinden uzaklaşarak Citroën’in yeni tasarım dilinin güçlü ve keskin hatlarını benimsiyor. STLA Medium platformu sayesinde C5 Aircross’un yüksekliği 1,66 metre olarak kalıyor. Böylece daha iyi hava akışı sağlamaya yardımcı olurken, aynı zamanda iç mekân hacmini artırıyor ve bu arada 200 mm yerden yüksekliği de koruyor. Önceki nesilde 0,84 olan sürtünme katsayısı (Cd) değeri, 0,75 ile önemli bir gelişme kaydetmiş durumda. Bu gelişim müşterilere kazanım sağlıyor ve yakıt tüketimine olumlu etki ediyor.

Citroën, Stellantis STLA-Medium platformunun kazanımları sayesinde yeni C5 Aircross mükemmel bir denge kazanırken, aynı zamanda oldukça cömert boyutlar ortaya koyuyor: 4.652 mm uzunluk (+150 mm) ve 1.902 mm genişlik (+50mm). Aks mesafesi, önceki C5 Aircross ile kıyaslandığında 60 mm artarak 2.784 mm’ye ulaşıyor. Bu artışın neredeyse tamamı arka koltuk yolcularının diz mesafesine yansıyor. Bu platform tasarım açısından Citroën’de bir ilk olan 20 inçe kadar jantlarla birlikte 740 mm (+20 mm) tekerlek çevresi sağlıyor. Bu jantlar, otomobilin yan cephe tasarımına ekstra güç katıyor. Yeni C5 Aircross’ta renkli klipsler yer alıyor ve bunlar en güncel Citroën modellerinin tasarım imzası niteliğinde.”

Citroën yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X