Resmî olarak 10 Ekim’de çıkacak Battlefield 6 için yeni sistem gereksinimleri paylaşıldı. Oyunu milyonlarca kişi merakla bekliyor.
Battlefield 6 için 1080p çözünürlükte 30 FPS seviyesinde, yani en düşük ayarlarda önerilen ekran kartları NVIDIA GeForce RTX 2060, AMD Radeon RX 5600 XT veya Intel Arc A380 oldu. İşlemci tarafında Intel Core i5-8400 veya AMD Ryzen 5 2600 öneriliyor. BF6 için en az 16 GB RAM gerekiyor. 1440p çözünürlükte 60 FPS veya 1080p çözünürlükte 80 FPS üzeri performans için önerilen ekran kartları ise NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti, AMD Radeon RX 6700 XT veya Intel Arc B580 oldu. İşlemci olarak Intel Core i7-10700 veya AMD Ryzen 7 3700X tavsiye ediliyor. 4K (2160p) çözünürlükte 60 FPS veya 1440p çözünürlükte 144 FPS değerlerinde ultra ayarlar için NVIDIA GeForce RTX 4080 veya AMD Radeon RX 7900 XTX öneriliyor. Bu seviyede tavsiye edilen işlemciler Intel Core i9-12900K veya AMD Ryzen 7 7800X3D. Ultra seviyede RAM talebi 32 GB’a çıkıyor. Oyun için paylaşılan en yüksek seviye ise Ultra++ olarak geçiyor. Bu modda DLSS Super Resolution ve Multiframe Generation teknolojileri gerekiyor ve ekran kartı olarak en az NVIDIA GeForce RTX 5080 öneriliyor. Bu ayar seviyesi için Intel Core i9 Ultra 285K ya da AMD Ryzen 9 9800X3D işlemci ve 32 GB RAM gerekiyor. Tüm seviyelerde TPM 2.0, UEFI Secure Boot, HVCI ve VBS özelliklerinin etkin olması gerekiyor. Battlefield 6 en alt seviye haricinde SSD depolama birimlerine (en az 90 GB yer gerekiyor) ihtiyaç duyuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“En iyi topyekûn savaş deneyimi: Tanklar, savaş jetleri ve devasa çatışma cephaneliklerinden oluşan bir savaşta manganız en ölümcül silahınızdır.” açıklaması yapılan Battlefield 6, herkesin yüksek performans elde edebilmesi hedeflendiği için “Işın İzleme (Ray Tracing)” teknolojisini kullanmıyor. Önümüzdeki dönemde de bu teknolojiye geçiş yapmayacaklarını aktaran oyunun arkasındaki stüdyolardan biri olan Ripple Effect’in teknik yöneticilerinden Christian Buhl, süreçle alakalı olarak şunları söylemişti: “Bunun nedeni tamamen performansa odaklanmak istememizdi. Tüm gücümüzü oyunun varsayılan ayarlarda ve çoğu kullanıcı için olabildiğince akıcı ve optimize çalışmasına verdik. Bu yüzden daha işin başında ışın izleme teknolojisini kullanmama kararı aldık. Kısacası, bunu yapmamızın asıl nedeni oyunun herkes için iyi performans göstermesini sağlamaktı.”