İtalyan üretici Ferrari, tamamen elektrikli ilk otomobiliyle birlikte çok da sürpriz olmayan bir açıklamada bulundu.
Ferrari, yakın dönemde tamamen elektrikli otomobil satan bir marka hâline gelmeyecek. Hitap ettiği kitlenin elektrikli bir otomobil istemediğini belirten üretici, regülasyon limitleri dâhilinde V6, V8 ve V12 motorlu araçlar sunmaya devam edeceğini ifade ediyor. Benzinli motorları hibrit üniteler yani elektrik desteğiyle geleceğe destekleyecek üretici, 2030 itibarıyla satışlarının yalnızca yüzde 20’sini elektrikli araçların oluşturacağını öngörüyor. Tamamen elektrikli ilk Ferrari modeli “Electtrica”, resmi olarak 2026’nın ilk çeyreğinde görücüye çıkarılacak. Efsanevi Apple tasarımcısı Jony Ive tarafından kurulan LoveFrom’un desteğiyle hazırlandığı açıklanan araç, paylaşılan teknik verilere göre dört farklı elektrik motoru üzerinden 1.000 beygir civarında güç sunacak. 800V temelli Electtrica’da şaseye entegre 122 kWh kapasiteli bir batarya paketine yer verilecek. WLTP menzili şu anda 530 km olarak açıklanan elektrikli süper otomobil, 0’dan 100 km/s hıza 2,5 saniyede çıkabilecek ve maksimumda 300 km/s hıza ulaşabilecek. Şartlara anında uyum sağlayabilen yüksek teknoloji aktif süspansiyon sistemiyle (Ferrari Active Suspension Technology /FAST) donatılacağı da açıklanan Electtrica, sanal motor sesine sahip olacak. Ancak burada diğer firmalardan farklı olarak daha kompleks bir yöntem kullanılacak.
Resmi açıklamaya göre Ferrari, modelin arkasındaki elektrik motorlarına bir ivmeölçer yerleştirmiş. Bu sensör motorlardan gelen titreşimleri algılayıp dijital bir amplifikatörden geçirecek ve bu sayede aslında doğrudan motor tarafından üretilen bir ses oluşturulacak. Sonuç olarak hazır bir ses kaydı yerine tamamen gerçek bir elektrikli motor sesi kullanılacak. İtalyan üretici Electtrica’da arka lastiklerin de bağımsız olarak hareket edebileceğini açıklıyor. Bu özellik, hem viraj performansını hem de düşük hızdaki manevra kabiliyetini ciddi seviyede iyileştiriyor. Ferrari, aracın farklı vitesleri taklit eden beş ayrı güç ve tork ayarına sahip olduğunu da söylüyor. Aktarıldığı kadarıyla sürücüler direksiyonun arkasındaki vites artırma kulakçığıyla bu ayarlar arasında geçiş yapabilecek.