2026 Peugeot 208 yalnızca elektrikli olarak sunulacak ve kare direksiyon simidiyle gelecek
Aktarıldığı kadarıyla 2026 Peugeot 208, yalnızca tamamen elektrikli olarak sunulacak ve kare direksiyon simidiyle gelecek.
Autocar tarafından elde edilen bilgilere göre yeni yılda yollara çıkarılacak 2026 Peugeot 208, Stellantis’in yeni STLA Small platformunu temel alacak. Avrupa için büyük önem arz eden aracın yalnızca elektrikli olarak sunulacağı belirtilirken, pazardaki belirsizlikler nedeniyle CMP temelli mevcut içten yanmalı 208’in bir süre daha üretimde kalmaya devam edeceği söyleniyor. 2026 Peugeot 208’in teknik olarak neler sunacağı henüz bilinmiyor. Aracın üzerine kurulacağı STLA Small platformunun 82 kWh’a kadar batarya kapasitelerini desteklediği ifade edilirken, modelin yaklaşık 156 beygir güç sunması bekleniyor. Yeni 208’in en çok konuşulan yanlarından biri direksiyon simidi olacak gibi görünüyor. Ufak boyutlu, kare formda bir direksiyonla geleceği iddia edilen araç, lastiklerle “steer-by-wire” temelli bir dijital bağlantı sunacak. Doğrudan İspanya’da üretileceği açıklanan yeni 208, eğer menzil konusunda iddialı olursa Avrupa’da büyük talep görebilir. Araç, 2026’nın ortasında ya da sonuna doğru Türkiye pazarına da getirilebilir.
-Şirketin daha önce sergilediği “Hypersquare” direksiyon konsepti-
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce IBIS teknolojisiyle donatılan Peugeot E-3008 dikkat çekmişti. Akıllı Entegre Batarya Sistemi (IBIS) teknolojisiyle teste alınan Peugeot E-3008 prototipiyle alakalı olarak Stellantis tarafından yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “Mobilitenin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, dünya çapında ortaklıklar ve iş birlikleri ile sektörün geleceğine yatırım yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda şirket, TotalEnergies iştiraki Saft ile iş birliği içinde, daha verimli, sürdürülebilir ve maliyet etkin bir enerji depolama ve elektrik dönüşüm sistemi geliştirmeyi amaçlayan Fransa merkezli ortak araştırma projesi Akıllı Entegre Batarya Sistemi (IBIS) teknolojisini barındıran çığır açıcı bir prototip aracı tanıttı. Gerçek yol koşullarında testleri başlayan bu önemli kilometre taşı, hem mobil hem de sabit enerji uygulamalarında elektrifikasyonu ileriye taşımada büyük bir sıçrama anlamına geliyor. IBIS teknolojisiyle donatılmış ilk tam fonksiyonel batarya elektrikli araç (BEV), STLA Medium platformu üzerinde geliştirilen yeni Peugeot E-3008 oldu. Bu prototip, Stellantis ve Saft’ın E2-CAD, Sherpa Engineering ve CNRS, Université Paris-Saclay, Institut Lafayette gibi önde gelen Fransız araştırma kurumlarının desteğiyle yürüttüğü yıllara dayalı tasarım, modelleme ve simülasyon çalışmalarının bir sonucu olarak ortaya çıktı. 2022 ortasından bu yana sabit uygulamalar için kullanılan ilk IBIS gösterim sistemi faaliyetlerine devam ederken temel teknik kavramları doğrulamış ve çok sayıda patente zemin hazırlamış oldu. Mobil bir prototipe geçiş ise sistemin gelişiminde önemli bir sıçrama anlamına geliyor.
IBIS, kimyası veya kullanım alanı ne olursa olsun, invertör ve şarj işlevlerini doğrudan batarya içerisine entegre ederek elektrikli güç aktarma sistemini yeniden tanımlıyor. Bu mimari, hem alternatif akım (AC) hem de doğru akımı (DC) destekleyerek enerjiyi doğrudan motora veya şebekeye aktarırken, aynı anda aracın 12V’luk ağına ve yardımcı sistemlerine de güç sağlıyor. Böylece 4 farklı temel fayda sağlanıyor:
-Verimlilik ve Performans: Aynı batarya boyutuyla %10’a kadar enerji verimliliği artışı (WLTC döngüsü) ve %15 güç kazanımı (172 kW’a karşı 150 kW).
-Ağırlık ve Alan Tasarrufu: Araç ağırlığını yaklaşık 40 kg azaltır ve 17 litreye kadar hacim kazandırarak daha iyi aerodinamik ve tasarım esnekliği sağlar.
-Daha Hızlı Şarj: İlk sonuçlara göre şarj süresinde %15 azalma (örneğin 7 kW AC şarj cihazında 7 saatten 6 saate), ayrıca %10 enerji tasarrufu.
-Basitleştirilmiş Bakım: Daha kolay servis imkânı sunar ve bataryaların hem otomotiv hem de sabit enerji uygulamalarında ikinci kullanım potansiyelini artırır.
IBIS, kapsamlı yeniden işlem ihtiyacını azaltarak bakım süreçlerini sadeleştiriyor ve ikinci ömür bataryaların sabit otomotiv uygulamalarında yeniden kullanımını kolaylaştırıyor.”