BYD Türkiye, 115 bin araçlık geri çağırma hakkında açıklama yaptı. Söz konusu geri çağırma yalnızca Çin’de satılan araçları kapsıyor.
BYD Türkiye’nin ses getiren geri çağırmayla alakalı açıklaması tam olarak şöyle oldu: “Bazı mecralarada yer alan haberler üzerine kamuoyuna bilgilendirme gereği duyulmuştur. Birçok üretimde olduğu gibi BYD’de de araçlarını sürekli iyileştirme ve kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşımak için zaman zaman geri çağırma kampanyaları düzenlemektedir. Satılan bir aracın herhangi bir arıza çıkartmadan sorunsuzca kullanılması BYD’nin üretim felsefesidir. Söz konusu geri çağırma, yalnız Çin iç pazarında satılan 2015 ve 2022 yılları arasında üretilen bazı TANG hibrit serisi ile Yuan Pro modellerini kapsamaktadır. BYD’nin Çin’de duyurduğu söz konusu geri çağırma kampanyası, Türkiye’de satılan hiçbir modeli kapsamamaktadır.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Çin merkezli otomobil devi BYD, Reuters tarafından aktarıldığı kadarıyla İspanya’da fabrika kurmayı planlıyor. Nispeten düşük üretim maliyetleri ve temiz enerji ağı nedeniyle İspanya’yı tercih etmek istediği iddia edilen BYD, Avrupa pazarına büyük önem veriyor ve üç yıl içerisinde Avrupa’da sattığı tüm elektrikli araçları yerel olarak üretmeyi hedefliyor. Yıl sonunda Macaristan’daki fabrikasında otomobil üretmeye başlayacak olan şirket, bilindiği üzere Türkiye’de de fabrika kurmak istiyor. Kısa süre önce bir haber paylaşan İHA (İhlas Haber Ajansı), BYD Türkiye fabrikası için seçilen alanda halen herhangi bir faaliyete başlanmadığını aktarmıştı.
İHA’da yer alan haberde şu ifadelere yer verilmişti: “Çin merkezli otomotiv devi BYD’nin Manisa’da kurmayı planladığı ve 2026 yılı sonunda 150 bin araç kapasiteyle faaliyete geçeceği açıklanan fabrika sahasında halen herhangi bir faaliyetin başlamadığı gözlemlendi. BYD’nin Türkiye’deki 1 milyar dolarlık yatırımı kapsamında Manisa’da kurulması planlanan elektrikli ve hibrit araç üretim tesisinin şantiye alanında sessizlik sürüyor. Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde 2026 yılı sonunda yıllık 150 bin araç üretim kapasitesiyle faaliyete geçmesi hedeflenen tesiste, şubat ayında altyapı çalışmaları için kamyon ve iş makineleri yoğun bir faaliyet göstermiş, haziran ayında ise çalışmalar tekrar durmuştu. Aradan geçen 3 aylık süreye rağmen alanda herhangi bir iş makinesi hareketliliği ya da fiziki ilerleme gözlemlenmedi. Devasa fabrika sahasında şu anda sadece iki adet elektrik trafosunun yer aldığı görüldü.
Resmi kaynaklar geçtiğimiz ay CNBC-e’ye “BYD ve Chery’nin Türkiye yatırım süreçleri planlandığı gibi sürüyor.” açıklamasında bulunmuştu. Peki bu açıklama tam olarak nereden çıkmıştı? Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu dün, Çinli otomotiv devi BYD’nin Türkiye’de açıkladığı yatırımın üzerinden bir yıl geçmesine rağmen Manisa’da henüz herhangi bir somut faaliyet başlamadığını aktardı. Eroldu bu konuda tam olarak, “BYD yatırımı açıkladıktan sonra 1 yıl geçti, Manisa’da hâlâ bir faaliyet yok. Buna kendilerinin cevap vermesi lazım. Umarım bu yeni yatırımlar başarıyla hayata geçer” ifadelerini kullanmıştı. CNBC-e’nin ulaştığı resmi kaynaklar ise BYD’nin Türkiye yatırımında herhangi gecikme olmadığını belirterek, BYD ve aynı zamanda Çinli rakibi Chery’nin yatırım süreçlerinin planlandığı gibi sürdüğünü kaydetti.