Malezya’nın ilk yerli elektrikli otomobili batarya aboneliğiyle satışa çıkacak
Malezya merkezli üretici Perodua tarafından tasarlanan ilk tamamen elektrikli otomobil modeli, batarya aboneliğiyle satışa sunulacak.
Yaklaşık 19 bin dolar satış fiyatına sahip olan Perodua imzalı ilk elektrikli araç modeli QV-E, dokuz yıllık kiralama sözleşmesinin bir parçası olarak aylık 67 dolarlık batarya aboneliği gerektiriyor. Bunun arkasında hem aracın fiyatını düşük tutmak (batarya temel olarak satış fiyatına dahil değil) hem de batarya sağlığına yönelik endişeleri ortadan kaldırmak yer alıyor. Perodua CEO’su Zainal Abidin Ahmad, Battery-as-a-Service (BaaS) adını verdikleri modelin ömür boyu batarya garantisi sunarak araç sahiplerinin içlerinin rahat olmasını sağlayacağını söylüyor. Çinli CATL’den geldiği belirtilen 52,5 kWh kapasiteli lityum demir fosfat batarya ile 445 km menzil sunan QV-E, taşıdığı tek bir elektrik motoruyla 201 beygir güç ve 285 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza 7,5 saniyede ulaşabilen araç, resmi açıklamaya göre doğrudan Malezya’da üretilecek. QV-E’nin üretimine aylık 500 araçla başlayacağını söyleyen ve üretim kapasitesini 2026’nın üçüncü çeyreğinde aylık 3.000 araca çıkarmayı hedefleyen Perodua, çalışmalarına 2023’te başlanan QV-E için şimdiye kadar 194 milyon dolarlık yatırım yapıldığını belirtiyor. Şirket, aracın yerellik oranını 2026’da yüzde 50’ye, 2030’da ise yüzde 70’e ulaştırmayı hedefliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli otomobil pazarından bundan önce Çin’in ilk 60 Ah+ sınıfı katı hal bataryası üretim hattının devreye alınması dikkat çekmişti. Elektrikli otomobil pazarında devrim yaratacak katı hal bataryaları uzun süredir geliştiriliyor. Elektrikli araçların menzilini şimdiye kıyasla ikiye katlayacak, şarj sürelerini kısaltacak, bataryaların ömrünü artıracak ve güvenliği güçlendirecek bu teknoloji, maalesef henüz hayatımıza giremiyor. Katı hal bataryalı araçların ancak 2027’den sonra yollara çıkarılması, geniş çapta kullanımın ise 2028 hatta 2029’dan önce olmayacağı aktarılırken, alanı bu sefer gündeme getiren Çin oldu. Çinli GAC Group, Çin’in ilk büyük kapasiteli (60 Ah+ sınıfı) tamamen katı hal bataryası üretim hattını devreye aldı. Bu üretim hattında şu anda test amaçlı olarak kısıtlı kapasiteyle üretim yapıldığı belirtiliyor. Tesiste 1.000 km menzilli elektrikli araçları standart hale getirecek bataryaların üretileceği aktarılırken, şirket seri üretime 2027’de başlamayı hedefliyor. Seri üretim kapasitesini 2030’a kadar kademeli olarak artıracak şirket, yeni katı bataryası hücrelerindeki enerji yoğunluğunun, geleneksel lityum-iyon pillerin neredeyse iki katı olduğunu belirtiyor.














