Google, yapay zeka çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Bu sefer, Gemini 3 Pro temelli “Gemini Deep Research Agent” kullanıma sunuldu.
“Bugün, Interactions API üzerinden erişilebilen çok daha güçlü Gemini Deep Research Agent’ı kullanıma sunuyoruz. Geliştiriciler ilk kez Google’ın en gelişmiş otonom araştırma sistemini doğrudan kendi uygulamalarının içine yerleştirebilecek. Ayrıca, web araştırma görevlerinde ajanların ne kadar kapsamlı çalıştığını ölçmek için tasarlanan yeni kıyaslama sistemi DeepSearchQA’yı da açık kaynak olarak paylaşıyoruz.” açıklamasını yapan Google, güncellenen Gemini Deep Research Agent’ın temeline en güçlü yapay zeka modeli olan Gemini 3 Pro’yu koyuyor. Kompleks ve detaylı araştırmalar ve görevlerin üstesinden gelmesi için tasarlanan ajanın son sürümü, önümüzdeki dönemde Google Search, NotebookLM, Google Finance ve Gemini uygulamasına da entegre edilecek. Sistem için, “Gemini Deep Research Agent çok adımlı araştırma işlerini kendi kendine planlar, yürütür ve sonunda derleyip anlamlı bir rapora dönüştürür. Gemini 3 Pro ile güçlendirilen sistem, web araması ve yüklenen verileri kullanarak karmaşık bilgi ortamlarında gezinebilir ve ayrıntılı raporlar hazırlar.” açıklamasını da yapan Google, yapay zeka alanındaki iddiasını güçlendirmeye devam ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce Gemini merkezli bir reklam detayı dikkat çekmişti. Google, bazı iddiaların aksine Gemini uygulamasına şu an için herhangi bir reklam eklemeyi düşünmüyor. “Google, reklamverenlere 2026 yılında Gemini’ye reklam getireceğini duyurdu” başlıklı bir habere yanıt veren reklamlardan sorumlu üst düzey Google yetkilisi Dan Taylor, “Bu haber, gerçeği yansıtmayan iddialara dayanıyor. Gemini uygulamasında hiçbir reklam yok ve şu anda bunu değiştirme gibi bir planımız da bulunmuyor.” dedi. Google’ın en büyük gelir kaynağı reklamlar olduğundan bu durum önümüzdeki dönemde değişebilir ancak şu anda reklamsız deneyim bir süre daha sürecek gibi görülüyor. Son dönemde OpenAI da ChatGPT’ye reklam eklemek adına yaptığı çalışmalarla gündeme geliyordu. Kısa süre önce iddiaların aksine ChatGPT’ye reklam eklenmeyeceğini açıklayan OpenAI, yine de kapıyı tamamen kapatmamıştı.







