reklamı kapat

POPÜLER

Abarth 500e

Abarth 500e; İtalyan performansı ilk kez elektrikle buluştu [Video]

Marka tarihinde ilk olarak yollara çıkacak Abarth 500e, pizzanın performans çeşnisine elektrik boyutunu da katıyor.

Adım adım 75. yaşını kutlamaya doğru ilerleyen Abarth, sokaklara çıktığı ilk andan itibaren en iyi bildiği şeyi yapıyor; “Performans”. Carlo Abarth’ın motor sporları ruhuyla başlattığı ve 70’lerin başında Fiat Grubu’na dahil olan rozet, çatısının değişmesine rağmen karakterini koruma konusunda vermediği tavizlerle zihinlerimizdeki yerini koruyor. Elektrifikasyon dönüşümünün hakim olduğu günümüz dinamikleri de artık kaçınılmaz bir şekilde İtalya kıyılarında da kendisini hissettiriyor. Bu ziyaretin yeni ürünü ise Abarth 500e olarak karşımızda. Performans mirasında ilk kez elektrikli maceraya atılan Abarth, güncel formda çok başarılı olan 500e’yi gerek tasarım gerekse performansta alıştığımız gibi bir katman yukarı taşıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Abarth 500e ile sürüş limitleri daha iddialı

Abarth’ı yeni bir kulvara taşıyan 500e için sürece ilk olarak rakamları anlayarak bakalım. Standart 500e’de 117 beygir güç ve 220 Nm tork üreten kombinasyonun yerini burada 155 beygir güç v 235 Nm tork alıyor. Evet, bu değerler kağıt üzerinde çok radikal bir değişim gibi hissettirmeyebilir. Lakin Abarth cephesi, direksiyon başına geçildiğinde bunun hissedileceğinden fazlasıyla emin. 0’dan 100’e hızlanmasını 7 saniyede tamamlayabildiğini gördüğümüz Abarth 500e’nin, 695’e göre daha iyi ara hızlanma iddiası var. Gerçekleştirilen pist testlerinde de daha hızlı olduğunu görüyoruz. Paylaşılan verilere göre elektrikli versiyon, Pista di prova di Balocco’da 695’ten bir saniyenin üzerinde daha hızlı değerler yakalayabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Evet söz konusu Abarth olduğunda performans beklemek, bizim için adeta doğuştan gelen bir taht hakkı gibi kaçınılmaz. Lakin karşımızda aynı zamanda bir elektrikli otomobil olmasından ötürü bunun bir de şarj edileceği gerçeği unutulmamalı. Araçta 42 kWh’lik kapasitenin tercih edildiği batarya paketi, 85 kW’a kadar hızlı şarjı destekliyor. Abarth göre yüksek kapasiteli bir şarj ile 35 dakikada yüzde 80’lik doluluk yakalamak mümkün. “Acil çıkışlar” içinse 5 dakikalık dolumla 40 kilometre menzil verisi yakalanabiliyor. Aracın tam kapasiteli menzil verisi ise şimdilik paylaşılmış değil. Bu noktada standart 500e’nin 320 kilometrelik menzil değerine sahip olduğunu hatırlatalım.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlk üretilecek 1.949 örneği fotoğraflarda gördüğümüz Scorpionissima versiyonu rozetini taşıyacak olan Abarth 500e, böylece markanın kuruluşuna da yeni döneme geçiş üzerinden selam göndermiş oluyor. Bu versiyonlarda standart olarak 18 inçlik jant seti, Alcantara döşeme ısıtmalı koltuklar, sportif pedal seti, 10,25 inçlik multimedya panel, 7 inçlik dijital sürücü ekranı, altı adet hava yastığı, trafik işaretleri algılama, otonom acil frenleme, sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı ve hız sabitleyici gibi donanımlar standart olarak sunulacak. Dışarıdan bakıldığında daha uzun ve geniş karakterini kolaylıkla hissedebileceğimiz modelin, standart versiyona göre daha aşağı çekilen ağırlık merkezi ve artırılan aks mesafesi de ayırt edici bir etmen. Ağırlık dağılımı ise 57/43 olarak veriliyor. Abarth’ın önceki modellerinden alıştığımız Monza egzoz sistemi gibi “operası” ise elektrikli versiyonda yapay ses üzerinden kullanıcılara aktarılmaya çalışılacak.