reklamı kapat

POPÜLER

Honda

Adım adım sona doğru; Honda, içten yanmalı motorlara veda sürecini netleştirdi

2050 yılında karbon nötr olmayı hedefleyen Honda, içten yanmalı motorların üretim sürecinin sonu için de kendi tarihini paylaştı.

Şanghay Otomobil Otomobil Fuarı kapsamında tanıtımını gerçekleştirdiği elektrikli SUV modeli, Honda’nın içerisinde bulunduğu değişimle ilgili önemli mesajları da beraberinde getirdi. İlk elektrikli model “E” ile “2021 Dünyada Yılın Şehir Otomobili” ödülünü kazanan Japon üretici için bundan sonra daha çok elektromobilite adımları göreceğiz. Küresel çaplı olan dönüşüm planı içerisinde artık sadece hibrit ve elektrikli araçlara yönelen markanın içten yanmalı motorlara veda süreci de netlik kazanıyor. “VTEC” teknolojisiyle geleneksel motorlarda bir devrimin öncüsü olan Honda, eğer her şey planlandığı gibi giderse 2040 yılından itibaren geleneksel motorların üretimine son verecek. Marka tüm operasyonlarıyla birlikte 2050 yılı için de yüzde 100 karbon nötr olma hedefiyle de dikkat çekiyor.

Honda; 10 yılın sonunda satışların yüzde 40’ını yeni nesil ünitelerden bekliyor

Günümüzde pek çok markanın açıkladığı karbon nötr olma hedefi, beraberinde kaçınılmaz bir elektrifikasyonu da getiriyor. Aslında Honda için bu sürecin 2019 yılında alınan kararlar üzerinden başladığını söyleyebiliriz. Markanın resmi kaynakları bundan yaklaşık 1,5 yıl önce gerçekleştirdiği duyuruyla 2021 yılından itibaren dizel motorlu araçlara Avrupa ürün gamında yer verilmeyeceğini net bir şekilde ifade etmişti. Bu karara paralelde tanıtılan Honda E ile büyük ilgi gören markanın birkaç gün önceki “SUV E” projesi de şimdiden önemli bir potansiyel taşıyor.


2022 yılı da Honda’nın bu dönüşümde Avrupa merkezli olarak vites artıracağı bir dönem olarak öne çıkıyor. Konuyla ilgili bazı rakamlar paylaşan CEO Toshihiro Mibe, 2030 yılına gelindiğinde satışların yüzde 40’lık bölümünün tamamen elektrikli ve hidrojen yakıtlı araçlardan oluşmasını beklediklerini ifade ediyor. 2035 için yüzde 80 olarak hedeflenen bu oranın 2040 yılında ise yüzde 100’e çıkması hedefleniyor. Japon üretici Amerika pazarındaki elektrik ve diğer motor AR-GE süreçleri içinse General Motors ile ortaklığa gitmeye hazırlanıyor. Tüm bu dönüşüm sürecinde kullanılacak yeni altyapı ve diğer bölümler için ayrılan için 6 yıllık bütçenin miktarıysa yaklaşık 35 milyar dolar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni nesil HR-V ve haziran ayında Türkiye satışı başlayacak yeni Jazz ailesi de bu plan kapsamında sadece hibrit olarak satışa sunulacak. Jazz Hybrid, markasının ‘Elektrik Vizyon Stratejisi’ kapsamında oluşturulan ‘e: Technology’ markası altındaki e: HEV logosunu taşıyan ilk model konumunda. Honda’nın 2050 yılındaki karbon nötr olma hedefinde, araç içlerinde kullanılacak olan yüzde 100 sürdürülebilir malzemeler de hayati önemli olacak.

İlgili video

Yeni nesil HR-V tasarımı detaylandı