reklamı kapat

POPÜLER

Audi

Adım adım son; Audi cephesinde içten yanmalı motorlar için karar verildi

 - Güncelleme: 18 Mart 2021 02:07

VAG grubunun AR-GE amirallerinden olan Audi, kaçınılmaz sona hazırlık kapsamında benzinli ve dizel motorlara yatırım kanalını tamamen kapatıyor.

Otomobil üreticilerinin içten yanmalı motorlara veda süreci planları adım adım görünmeye devam ediyor. Volvo’nun 2019 itibarıyla artık AR-GE yatırımı yapmayacağını açıkladığı dizel ve benzinli motorlarla ilgili Audi cephesinden de beklenen açıklama geldi. CEO Markus Duesmann tarafından Automobilewoche‘ye yapılan açıklamalarda Ingolstadt merkezli markanın artık benzinli ve dizel motorlarla ilgili AR-GE yatırımı yapılmayacağına net bir şekilde yer verildi. Bu kapsamda artık yeni nesil motorlara da yer vermeyecek olan Audi’nin halihazırda modellerde kullandığı üniteleri güncelleyerek yola devam edeceği bir şema göreceğiz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Audi W12 motor için de veda vakti yaklaşıyor

Halihazırda e-tron modelleriyle elektrikli dönüşüme cevap vermeye başlayan Audi’nin içerisinden böyle bir açıklama gelmesi aslında çok şaşırtıcı değil. Git gide daralan emisyon standartlarının da etkisiyle gelecekleri iyice zora giren on iki silindirli motorlar için de artık son dönemeçlerde olduğumuzu söylemek mümkün. Mercedes’in yeni S-Serisi’inde şaşırtıcı şekilde yer verdiği bu devasa makineyi, güncel A8 ailesiyle birlikte son kez yollarda göreceğiz. Ailenin diğer önemli sedan modelleri A4 ve A6 da, önümüzdeki 10 yıl içerisinde tamamen elektrikli olarak satışa sunulacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Önümüzdeki yıllarda Euro 7 normları için iyileştirilmesi gereken güncel içten yanmalı motor ailesi için de zorlu bir çalışma süreci Audi mühendislerinin önünde duruyor. Nitekim Duesmann da bu süreci “zorlu bir meydan okuma” olarak değerlendiriyor. 2025 yılında devreye girecek olan yeni normlara kadar Audi’nin motorları hazırlaması için 4 yıl gibi bir zaman dilimi olacak. Bu süreçte on iki silindirin yanında V10 için de kritik bir eşik süreci bizi bekliyor. Özellikle VAG grubu içerisinde yer alan Lamborghini’yi etkileyebilcek olan Euro 7 normlarının üstesinden gelmek için elektrik motorlu bir hibrit entegrasyonu zorunluluk gibi görünüyor. Grubun bir diğer üyesi olan Porsche de bu sürecin sonunda atmosferik geleneğinden vazgeçmek zorunda kalacak. Audi’nin önümüzdeki 15 yıllık sürecin sonunda tamamen elektrikli otomobiller satan bir markaya dönüşme aşamaları da bu kapsamda adım adım hayata geçirilecek.

İlgili video

e-tron GT tanıtımı