reklamı kapat

POPÜLER

BMW

BMW cephesinden dizel ve benzinli motorlar için dikkat çeken açıklama

Dizel ve benzinli motorların geleceği için ilgi çekici bir öngörüde bulunan BMW AR-GE departmanının önemli isimlerinden Froelich, önümüzdeki sürece ışık tutacak ifadelere yer verdi.

Hafta içerisinde düzenlenen etkinlik kapsamında elektrikli motosiklet ve otomobil geleceğiyle ilgili önemli ipuçları veren BMW, dönüşüm için hazırlıklarına devam ediyor. Kendi içerisinde batarya teknolojisini geliştirme için hamleler de gerçekleştiren markanın ürün gamı için yatırımları da bu felsefe üzerinden şekillenmiş durumda. iX3 modeli üzerinden yeni dönemin ilk yoklamalarını karşımıza çıkartacak olan ekibin içerisinden dikkate değer bir öngörü bugünün radarına takılanlar arasında. AR-GE departmanının önemli isimlerinden Klaus Froelich‘in Automotive News‘e verdiği röportajla dünya basınında kendisine yer bulan detaylarda, dizel ve benzinli motorun ömrü tekrar tartışmaya açılıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BMW içten yanmalı motor yatırımına devam edecek

Markasının önümüzdeki 10 yıllık süreçte içten yanmalı motorlar için yatırıma devam edeceğini ifade eden Froelich rakamlar üzerinden beklentilerini de ifade etti. 2025 yılına kadarki otomobil satışlarının en iyi varsayım üzerinden yüzde 30‘luk payla elektriğe ait olacağını bekleyen BMW, yüzde 70’in üzerinde içten yanmalı bir motorun hakimiyetinden bahsediyor. Dizel motorların en az 20 yıl daha aktif rol alacağına inandıklarını belirten yönetici benzinli motorlar için de 30 yıllık bir devamlılık sürecinin altını çizmekte. Bu tahminlerin en büyük dayanağı ise Rusya, Orta Doğu ve Uzak Doğu’nun önemli bir bölümünde elektrikli otomobiller için şarj altyapısı olmaması.

Froelich açıklamalarının devamında; “Elektrikleşme sürecinin fazla şekilde abartıldığını düşünüyorum. İşin maliyet boyutuna baktığımızda bu tarz otomobillerin özellikle bataryaları üzerinden daha maliyetli hammaddelere ihtiyaç duyduğunu biliyoruz. Talebin artmasıyla birlikte bu durum daha da kötüleşebilir.” diyerek BMW’nin dört ve altı silindirli motorlara ağırlık vereceğine işaret ediyor. BMW açısından V8 için de hala maceraya devam edileceğini, lakin V12 için günlerin sayılı olduğunu da bu noktada söyleyebiliriz.

İlginizi çekebilir

Otomobilin ardından şimdi de motosiklet; karşınızda BMW Vision DC Roadster