Sevilen Arc tarayıcısını geliştiren The Browser Company’nin yapay zeka odaklı yeni tarayıcısı Dia, indirmeye sunuldu.
Başta macOS işletim sistemi için çıkan ve daha sonra Windows tarafına da getirilen popüler tarayıcı Arc, geçtiğimiz ay emekliye ayrılmıştı. Şirket, bunun yerine “Dia” isimli yeni tarayıcısına odaklanacağını belirtmişti. Uzun süredir testleri yapılan yapay zeka odaklı yeni tarayıcı bugün “beta” olarak indirmeye sunuldu. The Browser Company, M1 çipli Mac’lere özel Dia’nın merkezine doğrudan üretken yapay zekayı yerleştiriyor. Şirket CEO’su Josh Miller tarafından yapılan paylaşıma göre tarayıcı kapalı testler sırasında özellikle “sekme sohbeti” altyapısıyla beğeni topladı. Bu özellik sayesinde kullanıcılar entegre yapay zeka ile açık sekmelerdeki içerikler hakkında karşılıklı olarak sohbet edebiliyor. YouTube videolarını analiz ederek sorulan sorulara cevap verebilen veya açık bir ürün hakkındaki incelemeleri gözler önüne serebilen sistem, genel olarak oldukça kullanışlı görünüyor. Açık sekmelerdeki bilgileri alarak yazılı komutlar üzerinden özetler çıkarabilen ya da analizler yapabilen entegre yapay zeka, internet sayfalarında içeriği veya seçilen metinleri sadeleştirebiliyor. Buna ek olarak alternatif kelime ya da cümleler önerebiliyor/yazabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Perplexity de yapay zeka odaklı bir tarayıcı geliştiriyor. İlk duyurusu geçtiğimiz aylarda yapılan Perplexity Comet hakkında yapılan ilk açıklamada, “Arama altyapısını nasıl yeniden icat ettiysek, tarayıcıyı da yeniden icat ediyoruz.” denilmiş ve tarayıcının merkezinde üretken yapay zekanın olacağını belirtmişti. Henüz kullanıma sunulmayan tarayıcı, geçtiğimiz hafta şaşırtıcı bir açıklamayla gündeme geldi. Perplexity CEO’su Aravind Srinivas, çok açık bir şekilde Comet’in ileri seviyede kişiselleştirilmiş reklamlar satmak için kullanıcıların internet üzerinde yaptığı her şeyi izleyeceğini söyledi. Srinivas bu konuda şu ifadeleri kullandı: “Bir tarayıcı oluşturmak istememizin nedenlerinden biri de bu.
Sizi daha iyi anlamak için ana uygulamanın dışından bile veri elde etmek istiyoruz. İnsanların yapay zeka sistemleriyle yaptıkları bazı yönlendirmeler tamamen işle ilgili. Onlar kişisel bir şey değil. Biz kişisel verileri istiyoruz. Satın aldığınız şeyler, hangi otellere ya da restoranlara gittiğiniz veya nelere göz atarak zaman geçirdiğiniz, bize sizin hakkınızda çok daha fazla şey söylüyor.” Mayıs ayında kullanıma sunulacağı açıklanan Comet özelinde Perplexity, takibe dayalı reklamlarla büyüyen Google’ın izinden gidiyor ve bu durum birçok kullanıcıyı hiç memnun etmeyecek gibi görünüyor.