BMW, üst üste sekizinci kez aynı rekoru kırmayı başardı

18 Ocak 2019 15:15

BMW grubu, 2018 yılında gerçekleştirdiği 2 milyon 490 bin 664 adetlik BMW, MINI ve Rolls-Royce satışıyla sekizinci kez üst üste kendi satış rekorunu kırdı. Geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla göre toplamda yüzde 1,1 büyüme ile tarihindeki en yüksek otomobil satışına imza atan şirket, elektrikli otomobillerdeki artış oranı ise yüzde 38,4’e ulaştı.

2019 yılında da büyümeye devam edecek

Dünya genelinde pek çok ülkede pazar koşullarının zorlu olacağını öngören BMW, müşterilerle buluşturacağı yeni modeller sayesinde 2019 yılında unvanını korumayı hedefliyor. Bu yıl satışa çıkacak Yeni 3 Serisi ve X7 ile büyümesini sürdürmeyi planlayan BMW, satışlarını da 2018’e göre artırmayı hedefliyor.

Grubun en büyük markası BMW, 2018 yılında satışlarını yüzde 1,8 artırarak 2 milyon 125 bin 26 adetlik otomobil teslimatı gerçekleştirdi. Bu artışta Yeni X2 ile Amerika’ya ek olarak Güney Afrika ve Çin’de de üretilmeye başlayan X3 önemli rol oynadı. Toplam satışlarının yüzde 37,3’ü ise SAV modellerden oluştu. Aryıca, 328 bin 997 adetlik satış ile dünyanın en popüler, premium sedanı 5 Serisi oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Elektrikli modellerde önemli rekor

Şirket, elektrikli modellerdeyakaladığı satış başarısı ile de premium elektromobiliteye liderlik ettiğini ortaya koydu. 2018 yılında gerçekleştirilen 142 bin 617 adetlik elektrikli BMW ve MINI satışı ile bir önceki yıla göre yüzde 38,4’lük bir büyüme yakalayan BMW’nin en çok tercih edilen elektrikli modeli, plug-in hybrid BMW 530e oldu. Dünya çapında 40 bin 260 adetlik satışa ulaşan 530e, toplam 5 Serisi satışlarının yüzde 12,2’sini oluşturdu. Ayrıca i3 de yüzde 10,6’lık büyüme ile dünya çapında 34 bin 829 adetlik satış başarısına ulaştı. 2018 yılı için koyduğu 140 bin adetlik elektrikli otomobil satış beklentisinin üzerine çıkan BMW, 2019 yılsonuna kadar 500 bin elektrikli otomobilinin yollarda dolaşmasını hedefliyor. Şirket, 2025 yılında 12’si tamamen elektrikli olmak üzere toplamda 25 elektrikli ve hibrit modelle premium elektromobilitedeki liderliğini sürdürmeyi amaçlıyor.

M modelleri hedefe 2 yıl erken ulaştı

Markanın performans modellerinin üretimine imza atan BMW M GmbH, M modellerinin satışını yüzde 27,2 oranında artırarak 2020 yılına kadar koyduğu 100 bin’lik hedefin üzerine çıktı ve 102 bin 780 adetlik otomobil teslimatını 2 yıl önceden gerçekleştirdi. Öte yandan BMW Motorrad da 2018’de kendi satış rekorunu üst üste sekizinci defa kırdı. 2018’de 165 bin 566 adetlik motosiklet satışı gerçekleştiren BMW Motorrad, 2019’da da bu başarısını sürdürmeyi hedefliyor.

İlginizi çekebilir

Yeni BMW 7 Serisi tanıtım videosu

Paylaş