reklamı kapat

POPÜLER

elektrikli otomobil

Rekabetin ilk yılı başlıyor; 2019’da asfalta inecek elektrikli otomobiller

Yeni yılla birlikte biriniden farklı karakterde yeni modellere sahne olacak elektrikli otomobil sınıfında premium isimler ön planda.

Lenovo Advertisement

Skandallar, görevden almalar ve bolca yeni teknoloji… Otomobil dünyası oldukça hareketli olarak nitelendirebileceğimiz bir yılı geride bırakmaya hazırlanırken, önümüzdeki yılla ilgili planlamaların hayata geçirilmesi için çalışmalar başladı bile. Sıkı LOG takipçilerinin anımsayabileceği gibi 2019 ile birlikte, sıkça bahsettiğimiz elektrikli otomobil atağının ilk adımı bekliyor olacak. 2018 içerisinde gerek konsept gerekse üretime hazır haliyle karşımıza çıkan modellerin önemli bir bölümü, seri üretim formuna kavuşmaya hazırlanıyor. Biz de sizin için liste içerisinde öne çıkan birkaç modeli bir araya getirerek, nasıl bir tabloyla karşılaşacağımızı derlemeye çalıştık. İşte öne çıkan isimler;

Audi e-tron

İki adet elektrikli motor ve elektrohidrolik olarak entegre edilmiş olan fren kontrol sistemiyle desteklenen e-Tron, üç farklı geri kazanım modunu beraberinde getiriyor. Tek seferde 402 kilometre menzil kat edebilecek olan otomobil, hızlı şarj desteğiyle 30 dakikada yüzde 80‘lik dolum yüzdesine erişebilecek. Maksimumda 200 km/s hıza çıkabilen e-tron, 0’dan 100’e yaklaşık 5,5 saniyede çıkabilecek.


Mercedes EQC

Yaklaşık 450 kilometrelik menzil değeriyle tanıtılan Mercedes EQC, hızlı şarj teknolojisi sayesinde yaklaşık 45 dakikada yüzde 80 gibi bir batarya doluluğuna erişebiliyor. Akslara entegre edilmiş iki elektrik motorula gelen otomobil, kombinasyonda 407 PS (402 beygir) güç ve 765 Nm tork değerlerine sahip olacak. Dört tekerlekten çekişli altyapı üzerinden bu gücü yere aktaracak olan otomobilin 0’dan 100′ hızlanması içinse 5,1 saniyeye ihtiyaç var.


KIA Niro EV

Yeni değerlendirme standardı olarak kabul edilen WLTP testlerinin ardından 485 kilometrelik sürüş mesafesi resmileşen model, Amerika versiyonunun da ciddi oranda önüne geçmiş durumda. Üzerinde 64 kWh‘lık batarya paketiyle gelen e-Niro hızlı şarj desteği sayesinde 54 dakikalık şarj ile yüzde 80 dolu hale getirilebiliyor. 64 kWh’lık versiyonun 201 beygir güç, 395 Nm tork ve 7,8 saniyelik 0-100 değeriyle asfalta ineceğini söylüyor. Alt versiyonda ise 134 beygir güç 395 Nm tork ve 9,8 saniyelik 0-100 değerlerinin sunulduğunu görüyoruz.


Porsche Taycan

Porsche Taycan, yüksek yoğunluklu lityum-iyon batarya paketiyle tek seferde 500 kilometreyi geride bırakabilecek. 800 Volt‘luk hızlı şarj desteğiyle gelen Taycan bu sayede 15 dakikalık şarjla 400 kilometreyi yol kat edebilecek niteliklerde. Teknik bölümde ivmelenme kısmına baktığımızda yaklaşık 3 saniyelik 0-100 ve 12 saniyenin altında 0-200 gibi rakamlar karşımıza çıkıyor.


MINI Electric

Beygir gücü veya menzil gibi teknik değerleri paylaşılmayan MINI Elecktric Concept’te alışık olduğumuz MINI tasarım ruhundan parçalar karşımıza çıkıyor. Izgara bölümü elektrikli otomobillerde gördüğümüz kapalı formda tasarlanan konseptin geniş yapılı hava girişleri soğutma görevinin kusursuz yapılması görevini görüyor. Ön far yapısıyla da bu zamana kadarki MINI modellerinden ayrılan araç, üç boyutlu yazıcı vasıtasıyla fiberglass materyalden üretilen bölümleriyle geleceğin üretim mekanizmasının da izlerini taşıyor. MINI Electric’in üretim süreci Çin’de yürütülecek.

İlgili video

Mercedes EQC