reklamı kapat

POPÜLER

Hızlı şarj devriminin ilk üyesi; Audi e-tron GT “çayınız bitmeden” şarj olacak

28 Eylül 2018

Elektrikli otomobil ailesinin ikinci üyesi olmaya hazırlanan Audi e-tron GT, ultra hızlı şarj teknolojisini destekleyen ilk model niteliğinde.

Lenovo

e-tron ürün gamının ilk modelini SUV sınıfında seri üretime taşıyan Audi, performans sınıfında da elini çabuk tutmak istiyor. Porsche Taycan‘ın 15 dakikalık şarj ile 400 kilometre menzil gibi ciddi bir iddiasının olduğu sınıfa benzer niteliklerle girme arayışında olan markanın bu alandaki hamlesi e-tron GT üzerinden şekillenecek. Kısa süre önce dedikodular üzerinden konuşulmaya başlanan otomobille ilgili gelen ilk veriler, beklentileri fazlasıyla yükseltecek cinsten. Markasının 350 kW’lık hızlı şarj mimarisini destekleyecek ilk otomobili olarak lanse edileceğini öğrendiğimiz e-tron GT, bu sayede çok ciddi bir avantajı da beraberinde getirecek. Eğer herhangi bir sorun çıkmaz ise araçtaki bataryaların yüzde 80 doluluk oranına eriştirilmesi 12 dakikadan bile kısa sürecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Planlardan detaylar

Şimdilik sunacağı maksimum menzil konusunda herhangi bir bilginin verilmediği e-tron GT, ailenin ilk üyesinin 400 kilometreyi bulan seviyelerini baz alabilir. Aracı seleflerinden ayıracak temel özellik olan hızlı şarj noktası ise günümüz standartlarının iki katından daha iyi noktada. 150 kW mimarisi üzerinden genellikle 30 dakikalık şarj ile yüzde 80 seviyelerine ulaşan modeller, altyapısı geliştirilmekte olan yeni noktalar üzerinden tedirginlikleri ortadan kaldıracak. Audi ile birlikte Volkswagen, Ford, Mercedes ve BMW gibi isimleri bir araya getiren IONITY isimli şarj ağı girişimi, e-tron GT ile birlikte pek çok model için üst seviyenin kapılarını açacak. 2020’de hazır hale getirilmesini beklediğimiz bu modelin yanı sıra, Audi cephesinin 2025 yılına kadar 10 elektrikli model planı da bizleri bekleyen çeşitlilik konusunda önemli bir ipucu. Önümüzdeki yılla birlikte e-tron GT’den daha net bilgiler almaya başlayacağız.