reklamı kapat

POPÜLER

Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster

Yeni Tesla Roadster karşısına çıkacak; Audi’den kışkırtıcı tasarıma sahip PB18 e-tron müjdesi

Geçtiğimiz yaz aylarında resmi olarak lanse edilen Audi PB18 e-tron, yeni Tesla Roadster karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Araç üretime giriyor.

Otomobil sektörünün geleceğinde tamamen elektrikli modeller yer alıyor. Burada firmalar günümüzde olduğu gibi farklı sınıflar oluşturuyor. İşte bu sınıfların da en üstünde süper spor elektrikli otomobiller yer alıyor. Tam da bu sınıfta yer alan tamamen elektrikli Audi PB18 e-tron, açıklandığı kadarıyla sadece bir prototip olarak kalmayacak. Yeni Tesla Roadster karşısına çıkarmak adına aracından ufak çaplı üretim yapacağını açıklayan Audi, bu alanı kimseye bırakmak istemiyor gibi görünüyor. Araçtan başta sadece 50 adet üreteceğini söyleyen dev üretici, çıkış için resmi bir tarih vermiyor. Ancak Tesla Roadster nedeniyle çıkışın 2020 yılında olacağı tahmin ediliyor. Gerçekten kışkırtıcı bir tasarımı bulunan araç, hareketli koltuk sistemiyle de dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor.

Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster
Audi PB18 e-tron vs yeni Tesla Roadster

Audi PB18 e-tron modelini teknik açıdan hatırlarsak

Audi’nin üzerinde üç adet elektrik motoruna yer verdiği aracında bu ünitelerin yerleşimi bir adet önde iki adet arkada olacak şekilde tasarlanmış. Ön bölümdeki motor tek başına 201 beygirlik güç üretirken, toplamda yaklaşık 765 beygire kadar çıkan bir güç karşımızda bulunuyor. Tork cephesinde ise 830 Nm gibi ciddi bir itici güç söz konusu. Audi PB18 e-tron modelinin 0’dan 100’e hıza 2 saniyenin biraz üzerinde çıkabildiği söyleniyor. Yaklaşık olarak 500 kilometre menzil değeri bulunan aracın pili, 800V’luk hızlı şarj desteğiyle 15 dakika gibi sürede neredeyse tamamen doldurabiliyor. Kablosuz şarj desteğine de sahip olacak araç, “solid-state” pil üzerine kuruluyor. Bu pil şu an seri üretime tam olarak sokulamadığı için e-tron’dan çok sayıda yollara çıkamıyor.

İlgili Video