Çin merkezli devler BYD ve Honor, araçlarla telefonlar arasındaki entegrasyonu bir sonraki seviyeye çıkarmak adına iş birliği gerçekleştirdi.
Otomobillerle akıllı telefonlar arasındaki bağlantı son yıllarda oldukça güçlendi. Ancak daha da iyisi yapılabilir ve bu doğrultuda Çinli şirketler BYD ve Honor bir araya geldi. Bu kapsamda iki şirketin akıllı telefonlarla araçlar arasındaki entegrasyonu hiç olmadığı kadar güçlendirmek amacıyla yeni bir platform altyapısı kuracağı belirtiliyor. Aynı zamanda, Honor akıllı telefonların ekran içeriğini doğrudan BYD araçların ekranına yansıtacak bir altyapının geliştirileceği ve telefonların şimdiye kıyasla çok daha güvenli, hassas ve yetenekli bir dijital otomobil anahtarına (Bluetooth temelli) dönüştürülmesi adına yeni sistemlerin devreye alınacağı duyuruluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BYD bundan önce 496 km/s hıza ulaşarak rekor kıran 2.978 beygir gücündeki tamamen elektrikli aracı YangWang U9 Xtreme ile gündeme gelmişti. Üretime alınan en hızlı otomobil olma unvanını kazanan YangWang U9 Xtreme, 490,48 km/s hıza ulaşan Bugatti Chiron Super Sport 300+ modelini geride bırakarak büyük ses getirmişti. 400 km/s üzeri hızlara çıkabilen birçok otomobilin aksine tamamen elektrikli olan model, her biri tek başına 744 beygir güç üretebilen dört elektrik motoru sayesinde toplam 2.978 beygir güç sunuyor. Nürburgring Nordschleife pistini 6:59.157 süreyle dönerek üretime alınan en hızlı elektrikli araç olmayı başaran ve yakında Gran Turismo 7’ye ekleneceği açıklanan model, aktarıldığı kadarıyla 496 km/s hızın üzerine çıkabilecek bir potansiyel ortaya koyuyor. Motorlarda seri üretim özelinde dünyanın en ince silikon çeliğinden (yalnızca 0,1 mm kalınlığında) yapılmış bir stator kullanılıyor. Bu detay, verimliliği ve performansı önemli ölçüde artırıyor. Ayrıca rotorlar ultra dayanıklı silikon çeliğinden, gövde ise havacılık sınıfı alüminyumdan üretilmiş. Yalnızca 30 adet üretileceği açıklanan U9 Xtreme, yol ile olan bağlantısını 500 km/s hıza dayanabilecek şekilde özel tasarlanan GitiSport e-GTR2 Pro semi-slick lastiklerle sağlıyor. Bu özel elektrikli hiper otomobil standart U9’dan farklı olarak 800V yerine yeni nesil 1.200V elektrik platformunu temel alıyor ve “Blade” batarya sisteminde lityum demir fosfat (LFP) kimyasını kullanıyor.
Bataryada hücre başına enerji yoğunluğunun 800V sistemlere göre %170 oranında artırıldığı ifade ediliyor. Bu sayede geleneksel elektrikli araç bataryalarına kıyasla 10 kata kadar daha hızlı deşarj yapılabiliyor. Ayrıca 1.200V platformu 800V sistemlere kıyasla %67 daha az ısı üretiyor. Araçtaki enerji geri kazanım kapasitesinin 700 kW’ın üzerinde olduğu, sistemin 1.000 amper’e kadar akım taşıyabildiği ve bunun bazı elektrikli tren sistemlerindeki değerlerle benzer olduğu da verilen bilgiler arasında dikkat çekiyor. U9 Xtreme’de kullanılan e4 platformu, dört motorlu tork yönlendirme sistemiyle her tekerleğe giden gücü saniyede 100’den fazla kez ayarlayabiliyor. Buna ek olarak araçta kullanılan her tekerleğe 9 kW’a kadar çift yönlü basınç uygulayabilen özel süspansiyon sistemi, saniyede 500 mm hızla ayarlamalar yaparak yüksek hızda bile maksimum yol tutuşu sağlıyor. Boş ağırlığı 2.480 kg olan model, gerçekten hem performans hem de teknoloji anlamında sınırları zorluyor.