Çin merkezli en büyük elektrikli otomobil üreticisi BYD, yapılan açıklamaya göre yüksek hızlı şarj ağını Avrupa’ya da taşıyacak.
BYD Başkan Yardımcısı Stella Li verdiği röportajda yaptığı açıklamada, şirketin Avrupa genelini kapsayacak yüksek hızlı şarj ağı kurmayı planladığını söyledi. Avrupa pazarına büyük önem veren şirket, yeni şarj ağını önümüzdeki yıl içinde kurmaya başlamayı hedefliyor. Sürece, şarj cihazlarını kendi bayilerine yerleştirerek başlayacak olan BYD, kapsamı genişletmek için Avrupa merkezli altyapı şirketleriyle görüşmelere başlamış durumda. Çinli otomobil devi, benzer bir yatırımı çalışmaları süren Manisa fabrikası kurulduktan sonra Türkiye’ye de yapabilir. BYD kısa süre önce büyük bataryaları bile çok kısa sürede doldurabilecek 1.000 kW’lık şarj istasyonunu tanıtmıştı. Şirket uzun zamandır gündemde olan teknolojiyi ülke çapında kullanılabilir hale getirmek için ilk aşamada 4.000’den fazla ultra hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefliyor. Zamanla Çin’deki birçok önemli lokasyonda kullanılabilecek 1.000 kW’lık “Super e-Platform” şarj istasyonu, enerji aktarım hızı konusunda çıtayı oldukça yükseltiyor. Uyumlu araçlarla (ilk aşamada üst seviye BYD modellerinde sunulacak) kullanıldığında sistem sadece 5 dakikada 300 km menzil ekleyebiliyor. Super e-Platform’un yapılan hesaplamalara göre 100 kWh batarya ile donatılmış bir aracı yüzde 0’dan yüzde 100 doluluğa yalnızca 10 dakikada ulaştırabileceği belirtiliyor. Şu anda birçok yüksek hızlı şarj istasyonunda 200 kW ila 400 kW arasında şarj hızları sunuluyor. Batarya teknolojileriyle birlikte şarj hızlarının da gelişmesi, elektrikli otomobillerin geleceği için oldukça önemli bulunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket bundan önce bir açıklamayla dikkat çekmişti. Son dönemde elektrikli otomobil patlaması yaşanan Çin’i otomobil endüstrisinin “inovasyon merkezi” olarak tanımlayan BYD yöneticisi Stella Li, Tesla’yı merkeze alan son açıklamasında, “Ortak düşmanımız içten yanmalı motora sahip otomobiller. Endüstrinin değişmesi için birlikte çalışmamız gerekiyor.” dedi. Stella Li, bu açıklamasıyla Tesla ile ortak bir araç geliştirmekten bahsetmiyor; sadece otomotiv sektöründen içten yanmalı motorlu araçları genel olarak çıkarmayı hedeflediklerini vurguluyor.