Çip krizinin yoğun etkisi; Renault Grubu 2021 üçüncü çeyrek sonuçlarını duyurdu

22 Ekim 2021 14:44

Küresel çapta yaşanan çip krizinin etkilerini fazlasıyla hisseden Renault Grubu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 daha az araç satışı gerçekleştirdi.

Çip krizinin etkilerini son dönemlerde tekrar artırmasıyla birlikte, otomobil üreticilerinin fabrikalarında üretime ara verme hamlelerini de daha sık duymaya başladık. Kısa süre önce Oyak Renault’nun da Bursa’daki fabrika için atmak zorunda kaldığı adımlarla birlikte küresel çaptaki üretim hedefleri de önemli oranda geriye çekiliyor. Tüm bu adımların kaçınılmaz uzantısı da satışlardaki düşüşler. 2021 yılının üçüncü çeyrek raporunu duyuran Renault Grubu tarafında da bu etkiyi çok net bir şekilde görebiliyoruz. Grubun cirosu yüzde 13,4 düşüş göstererek 9 milyar avro olarak gerçekleşti. Küresel çap odağında bakıldığında bu yılın üçüncü çeyreğinde 2020 yılına kıyasla yüzde 22,3 düşüşle 599.027 araç satışı gerçekleştirildiği açıklandı. Marka geçtiğimiz günlerde, pandemi odağında evden çalışma sistemine geçmesinden ötürü genel merkez binasını küçülterek oradan da ek bir gelir yaratacağını açıklamıştı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault Grubu satışlarında hibrit etkisi dikkat çekiyor

Renault Grubu, 2020’nin üçüncü çeyreğinde başlattığı ciro optimizasyonu ticari politikasını sürdürürken, bu politikayla en kârlı kanallarının satış payında artış ve bu çeyrekte yaklaşık yüzde 3 pozitif fiyat etkisi sağlamış durumda. Üçüncü çeyrekte Renault markasının Avrupa’daki binek araç satışlarının %31,3’ünü E-TECH ürün grubu oluşturuyor. Üçüncü çeyrekte Sandero Avrupa’da en çok satılan araç olurken, Duster Avrupa’da en çok satılan SUV oldu. Bu 2 model Avrupa’da perakende müşterilerine en çok satılan araçlar sıralamasında ilk üçte yer aldı (Sandero birinci olurken, Duster üçüncü sırada yer aldı).


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Avrupa genelinde E-TECH binek araçların satışı, Arkana’nın başarılı lansmanıyla %29 artış göstererek satışların %31,3’ünü oluştururken, markanın 9 ayda %56’sı E-TECH olmak üzere 40.000 sipariş alarak C segmentine başarılı bir şekilde geri dönmesini sağlıyor. Eylül 2021 sonu itibariyle grubun Avrupa’daki sipariş portföyü son 15 yılın en yüksek seviyesine ulaşırken bu rakam 2,8 aylık satış performansını temsil ediyor. Grubun üçüncü çeyrekte bileşen sıkıntısı nedeniyle yaşadığı üretim kaybının yaklaşık 170.000 araç olduğu tahmin ediliyor. Dördüncü çeyrekte azalan öngörülebilirliğe karşın grup, bu yıl için söz konusu kaybın 500.000 araç civarına ulaşacağını öngörüyor.

İlgili video

Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring Electric

Paylaş