Yolda olan tamamen elektrikli Mercedes-Benz GLC EQ Technology için şirket resmi bir tasarım paylaşımında bulundu.
Eylül ayında düzenlenecek Münih Otomobil Fuarı kapsamında tanıtılacağı açıklanan tamamen elektrikli SUV modeli Mercedes-Benz GLC EQ Technology, şirketin paylaştığı yukarıdaki görsele bakılırsa oldukça iddialı görünen aydınlatmalı (942 kareyi 100’den fazla LED aydınlatıyor) bir panjurla geliyor. Bu panjurla özellikle gece çok dikkat çekecek gibi görünen araç, panjurun ortasına aydınlatmalı olduğu düşünülen şirket logosunu konumlandırıyor. Mercedes, aracın öne kamerasını da bu logoya entegre ediyor. Mercedes’in tasarım patronu Gordon Wagener’a göre GLC’de sunulan yeni panjur sadece kozmetik bir değişiklik değil. “Yeni tasarladığımız panjur markamızın karakterini baştan tanımlıyor.” diyen Wagener, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bu tasarım, geçmişten gelen ikonik çizgileri geleceğe uyarlayan mükemmel bir sentez. Mercedes modelleri artık ilk bakışta ayırt edilebilecek.” 800V temelli olacağı söylenen GLC EQ Technology’nin 320 kW DC şarj desteğine sahip olacağı ve uygun şartlar altında 10 dakikada 260 km kadar menzil kazanabileceği aktarılıyor. Pazara ilk aşamada “GLC 400 4MATIC with EQ Technology” versiyonuyla çıkarılacak model için daha sonra daha güçlü seçeneklerin sunulacağı da belirtiliyor. Detaylı teknik özellikleri halen ortaya çıkmayan GLC EQ Technology, temelde çok fazla öne çıkmayı başaramayan EQC’nin yerini alacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce elektrikli tarafa yönelik bir gelecek gelişmesi dikkat çekmişti. Elektrikli otomobil pazarının kilit isimlerinden Mercedes-Benz, şu anda katı hâl bataryası ile donatılan EQS modeliyle gerçek yol testleri gerçekleştiriyor. Bu test ve kullanılan batarya için ABD merkezli Factorial Energy ile iş birliği yapan şirket, katı hâl bataryaya sahip araçların satışına seri üretim maliyetlerinin çok yüksek olması nedeniyle yakın bir zamanda başlamayı planlamıyor. Factorial CEO’su Siyu Huang bu konuda yaptığı açıklamada, “Lityum-metal katı hâl bataryaları seri üretimi yapılan bir otomobile başarıyla entegre eden ilk şirket olmak, elektrikli mobilite alanında tarihi bir başarıya işaret ediyor.” demişti. Katı hâl bataryalarıyla sürüş menzilini şimdiye kıyasla yüzde 25 oranında artırarak 1.000 km’ye ulaşmayı hedefleyen şirket, bu teknolojiyi 2030 yılında yollara çıkarmak istiyor. Pazara, içten yanmalı araçlarıyla beraber iddialı elektrikli araçlar sunmaya devam edecek olan Mercedes-Benz, katı hâl bataryaları üzerinde çalışan tek üretici değil.
Örneğin Güney Kore merkezli otomobil devi Hyundai, yaptığı büyük yatırımla elektrikli otomobil pazarının en önemli batarya sağlayıcılarından birisi olmayı hedefliyor. Şu anda tüm segmentleri kapsayacak şekilde lityum-demir-fosfat (LFP), nikel kobalt manganez (NCM) ve tamamen katı hal bataryalar geliştiren marka, yapılan açıklamaya göre mart ayında katı hal bataryaları için kurduğu pilot üretim hattını devreye alacak. Güney Kore’de açılacak araştırma tesisinde “Dream” adı verilen yeni nesil bataryaların geliştirme çalışmaları ve üretim testleri yapılacak. Bu bataryalar daha yüksek menzil, hızlı şarj ve yüksek enerji yoğunluğu sunacak. Pilot üretim adımları şimdiden atılıyor olmasına rağmen, Hyundai’nin yüksek güvenlikli katı hal bataryalarına sahip elektrikli araçlarını 2030’dan önce satışa sunması beklenmiyor.