Facebook ve Instagram için içerik hırsızlarına karşı geliştirilen Reels odaklı koruma sistemi kullanıma sunuldu.
Facebook, orijinal içeriklerin korunmasına yönelik yeni bir mobil araç hazırladı. Şu anda “Facebook Content Monetization” programına dahil olan içerik üreticilere açık olan araç hakkında yaptığı açıklamada Meta, “Başkaları Facebook ya da Instagram’da videonuzla eşleşen bir içerik paylaştığında size haber veriyor ve izniniz olmadan kullanılırsa ne yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı oluyoruz.” ifadelerini kullandı. Şirket, izinsiz olarak paylaşılan içeriklerin gizlenebileceğini belirtiyor, bu temelde içerik üreticisi eğer isterse çalınan Reels videosunu Facebook ve Instagram’da tamamen görünmez hâle getirebiliyor. Sistem hakkında Meta ayrıca şunları aktarıyor: “İçerik koruma sistemini devreye aldığınız anda yüklediğiniz tüm özgün Reels videoları otomatik olarak korunmaya başlıyor. Sisteme kaydolmadan önce paylaştığınız Reels’leri de manuel olarak seçip koruma altına alabilirsiniz. Sistem arka planda Facebook ve Instagram’ı düzenli olarak tarıyor ve korunan Reels videolarınızla tamamen ya da kısmen eşleşen içerikleri tespit ediyor.” Kullanıcılar bu sistem sayesinde çalınan içeriklerinin performansını görebiliyor ve Reels içeriklerini kimlerin kullanabileceğini seçebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Instagram bundan önce Mosseri’nin açıklamasıyla çok ses getirmişti. “Bir efsaneyi yıkma zamanı.” diyen Mosseri şunları söylemişti: “Yemin ederim, sizi telefon mikrofonları üzerinden dinlemiyoruz!” Bunu yapsaydık, telefonunuzun bataryası çok çabuk biterdi (bunu rahatlıkla fark ederdiniz) ve cihazlardaki mikrofon kullanılıyor ışığı açılırdı, diyen Mosseri; kişilerin karşısına, konuştuklarıyla alakalı olarak çıkan reklamların hedefli reklam altyapısının bir parçası olarak başka yerlerden toplanan bilgiler üzerinden seçildiğini belirtiyor. Son dönemde konuşulan konularla alakalı olarak çıkan bazı reklamların şans eseri denk gelmiş olabileceğini de belirten Mosseri, arkadaşların ilgi alanları üzerinden dahi reklam özelleştirmesi yaptıklarını söylüyor. Yani platform, arkadaşların beğendiği ya da etkileşim kurduğu içerikleri, sizin de beğeneceğinizi düşünerek önerilerde bulunabiliyor.










