Google tarafından geliştirilen ChatGPT rakibi yapay zeka Gemini, artık tek seferde birden fazla görselin yüklenmesine izin veriyor.
En son 13 yaşın altındaki çocuklara açılacak olmasıyla ses getiren Gemini, artık tek seferde birden fazla görsel yüklenmesine izin veriyor. Henüz eksiksiz olarak herkese açılmayan bu yeni özellik sayesinde kullanıcılar artık, yükledikleri birden fazla görseli Gemini’ın harmanlamasını isteyebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Geçtiğimiz ay aylık 350 milyon kullanıcıya ulaştığını öğrendiğimiz Google imzalı Gemini, yıl sonunda çok daha fazla cihaza entegre edilecek. Şu anda çok sayıda Android akıllı telefonda ve web üzerinde kullanılabilen ChatGPT rakibi üretken yapay zekâ Gemini, Google CEO’su Sundar Pichai tarafından yapılan açıklamaya göre yıl sonuna doğru akıllı saatlere (WearOS tabanlı), Android Auto üzerinden otomobillere ve diğer Android tabanlı akıllı cihazlara da entegre edilecek. “Mobil cihazlardaki Google Asistan’ı Gemini’a yükseltiyoruz,” diyen Pichai, ek olarak şunları söyledi: “Yıl sonunda tabletleri, otomobilleri, kulaklıkları ve saat gibi telefonunuza bağlanan cihazları da Gemini ile güçlendireceğiz.”
Gemini, geçtiğimiz ay bir Samsung gelişmesiyle de gündeme gelmişti. Biliyorsunuz, şu anda güncel Samsung cihazların merkezinde Gemini yer alıyor. Dün ortaya çıktığı kadarıyla bu iş birliğinin Google’a maliyeti yüksek olmuş. Bu konuda halen henüz net bir rakam paylaşılmıyor; ancak Gemini’i cihazlarda tutmak adına Google’ın Samsung’a aylık olarak muazzam miktarda para ödediği belirtiliyor. Kaçıranlar için Google, kısa süre önce ABD’deki reklam odaklı tekel davasını kaybetmişti. Geçtiğimiz yıl bir adım atan Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı, Google’a dijital reklam pazarı üzerinde tekel kontrolüne sahip olduğu iddiasıyla dava açmıştı. Adalet Bakanlığının davasına, aralarında New York, California ve Colorado’nun da bulunduğu sekiz eyalet de katıldı. Bu davadan elde edilecek kararlar kapsamında Google’ın rekabete aykırı adımlarının durdurulması, şirketin pazardaki tekelci hâkimiyetinin ortadan kaldırılması ve dijital reklamcılık sektöründe rekabetin yeniden sağlanması amaçlanıyordu. Geçtiğimiz hafta sona eren davada Google’ın istemediği bir sonuç çıktı.
Uzun süredir süren davayı kaybeden Google’ın, dijital reklam alanında tekel olmak adına kasıtlı olarak bir dizi rekabete aykırı eylemde bulunduğu kanıtlandı. Bu dava kapsamında konuşan isimler arasında Microsoft CEO’su Satya Nadella da yer almıştı. Google’a kendi arama motorları Bing üzerinden hiçbir zaman rakip olamayan Satya Nadella, mahkemede Google’ın arama motoru pazarında hâkimiyet kurmasına yıllardır uyguladığı haksız politikaların yol açtığını söylemişti. Nadella konuşmasında teknoloji devi Apple’ı da suçlamıştı. Nadella, Apple ve Google arasındaki arama motoru anlaşmasının, Bing gibi diğer arama motorlarının rekabet etmesini imkânsız hâle getirdiğine inandığını belirtmişti.
Google, Apple’ın cihazlarındaki varsayılan arama motoru olmak adına her yıl milyarlarca dolar ödeme yapıyor ve bu durum oldukça tepki çekiyor. Son dönemde, kendi arama motorları Bing’i üretken yapay zekâ temelli bir sohbet botuyla güçlendiren (OpenAI desteğiyle) ve bu sayede ciddi bir artış gören Microsoft, yine de arama motoru pazarında Google’a yaklaşamıyor. Bu durumun, Google’a Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı tarafından büyük bir ceza verilmesi sonrasında dahi değişmesi olası görünmüyor.