reklamı kapat

POPÜLER

God of War III incelemesi

 - Güncelleme: 03 Mayıs 2010 14:21

TİTANLARIN YÜRÜYÜŞÜ
Nereden başlasak, nasıl anlatsak… God of War III her anlamda standartları yeniden belirliyor. Nasıl? Çok mu iddialı oldu. Hayır, olmadı çünkü God of War III’ün her bir sahnesinde ayrı bir güzellik -ve vahşet- buluyorsunuz. Grafikler, müzikler, kamera açıları hep bir ağızdan muhteşem olduklarını bağırıyorlar. Oyun tam da ikinci oyunun bittiği yerde açılıyor. Kratos, yanına Titanları da almış, tanrıların kralı Zeus’tan intikam almak için yola çıkmıştır. Zeus ise gözlem kulesinde yanına Hermes, Hades, Helios ve Poseidon’u almış olanları izlemektedir. Derken… Derken siz de o sırada ekrana kilitlenmiş şok geçirmektesinizdir. Bu nasıl güzel bir grafiktir, bu ne detaylı bir sanat yönetimidir. God of War III ‘ihtişam’ sözcüğünün anlamını sahneleriyle adeta yeni baştan veriyor. Bir yanda neredeyse Ay büyüklüğündeki Titanlar, diğer yanda onlara karşı durmaya çalışan Olimpos tanrıları, öte yanda hiçbir varlığın yolundan alıkoyamadığı, ortalığa dehşet saçan Kratos. Her bir sahne, her bir kareografi için günlerce, haftalaca düşünülmüş olmalı. Özellikle, Gaia’nın sırtında Poseidon’a karşı savaştığınız anlar müthiş. Kısacası oyun, açılır açılmaz sizi içine hapsediyor. Kratos’un kontrolünü elinize aldığınız andan itibaren bir şeylerin değiştiğini anında fark ediyorsunuz. Bir kere animasyonlar inanılmaz derecede yumuşak, bu nedenle savaşırken düşmanların arasında dans ettiğinizi hissediyorsunuz. Siz çuvallamadıkça hiçbir saldırınız kesilmiyor, art arda yüzlerce kombo çıkarmak mümkün. Oyunun savaş sisteminde pek bir değişiklik yok ancak olan sistem de mükemmelleştirilmiş. Oyunda ilerledikçe dört farklı silah edineceksiniz. Bu dört farklı silahın kendine has komboları bulunuyor. Her bir silaha farklı büyü güçleri eklenmiş. Örneğin, Hades’ten aldığınız tırpan benzeri bıçakları kullanırken R2’ye basarsanız seçtiğiniz bir yaratığın ruhunu çağırabiliyorsunuz. (Karakter geliştirme ekranından çağıracağınız ruhu seçme imkanınız var. Silahı güçlendirdikçe, çağırabileceğiniz ruhlar da güçleniyor.) Ya da Hercules’ten aldığınız aslan başlı eldivenlerle küçük çaplı depremler yaratabiliyorsunuz. Ayrıca yine her silahın farklı seviyeleri bulunuyor. Bir silahın toplamda beş seviyesi var ve onları güçlendirdikçe artan sadece verdikleri hasar olmuyor. Yapabileceğiniz farklı hareketleri öğrenmeye başlıyorsunuz. Siz farklı hareketleri öğrendikçe, Kratos daha fazla kombo çıkarmaya başlıyor. Daha fazla kombo demek, daha fazla ruh toplamak demek; daha fazla ruh ise daha çabuk güçlenmek… Kısacası Kratos’u bir yerden sonra durdurmak mümkün değil. Savaştıkça güçlenen, güçlendikçe savaşan, dur durak bilmeyen bir adam haline geliyor. Bir yerden sonra siz bile “Eh be Kratos, yeter yahu” diyebilirsiniz.

SADECE SİLAHLAR DEĞİL…
Silahların yanı sıra kullanabileceğiniz eşyalar da bulunuyor. Örneğin, Helios’un kafasını etrafı aydınlatmak, düşmanları geçici bir süre kör etmek ve haritanın saklı yerlerini bulmak için kullanabiliyorsunuz. Hermes’in botlarınıysa hızlı koşabilmek ve duvarları koşarak tırmanabilmek için. Aynı zamanda Apollon’un ok ve yayı da emrinize amade. Tıpkı silahlarda olduğu gibi, bu eşyaları da güçlendirebiliyorsunuz. Hele ki hiç beklemeden ok ve yayı güçlendirmenizi tavsiye ederim. Hiç beklemediğiniz bir anda inanılmaz işe yarayabiliyor çünkü. Boss’un tekini sırf okla indirdik desek, sanırız durum daha iyi anlaşılacaktır. Bu arada çok sevdiğimiz mini oyunlar da olduğu yerde duruyor. Özellikle boss savaşlarında bu ara sahneler nefesinizi kesecek. Bu sahneler sinematografik açıdan korkunç derecede başarılı.

… AYNI ZAMANDA AKIL DA
Oyun çok vahşi. Ama öyle böyle değil. Kafalar, kollar havalarda uçuşuyor. Kratos’un da bundan zevk aldığı çok açık. Peki, ama oyun sırf intikam alıp birilerini kesmek üzerine mi kurulu. Kesinlikle hayır. Oyunda değme macera oyunlarına taş çıkaracak bulmacalar da bulunuyor. Özellikle oyunun sonlarına doğru Hera’nın bahçesinde yolunuzu bulmaya çalıştığınız ve devasa bir alanda oynadığınız bölümler, kocaman bir alanın nasıl olup da detaylı bir bulmacaya dönüştürülebileceğinin güzel bir örneği. Oyunun bulmacaları ne tempoyu yavaşlatacak kadar zor, ne de sizi aptal yerine koyacak kadar kolay.

PS3’ÜN ZİRVE NOKTASI
PlayStation 3 şu son iki aydır resmen zirve yaptı. Uncharted 2, Heavy Rain derken şimdi de God of War III. Şöyle diyelim o zaman. God of War III beklentileri olabildiğince yukarı çekip o beklentiyi nasıl karşılayacağını bilen ender oyunlardan biri. Kesinlikle bundan 10 yıl sonra da, 20 yıl sonra da hatırlanacak bir başyapıt. Aynı zamanda oyunların artık nereye gelmiş olduğunun da harika bir kanıtı. Kesinlikle alınıp arşivlenmesi gereken bir oyun.

GEZİNgod-of-war-III-1Keşfedilecek tonla şey var. Helios’un başını aldıktan sonra her karanlık deliğe bakın. Etrafa parıldayan yerler gördüğünüz zaman buraya da Helios’un başını tutarak ışık verin. Etraftaki gizleri bu şekilde açığa çıkarabiliyorsunuz.

GELİŞİNgod-of-war-III-2Etrafta çok iyi saklanmış sandıklar var. Bunların içinden üç tip nesne çıkıyor. Bu nesnelerin birisi sağlığınızı, diğeri büyü gücünüzü, öteki ise eşyalarınızın kullanım süresini ve gücünü artırıyor.

ALINgod-of-war-III-3Ne kadar çok ruh toplarsanız o kadar çabuk gelişirsiniz. Savaştıkça daha çok ruh toplayabilmenizin yolu, daha sıkı kombo çıkarmaktan geçiyor. Yani ne kadar çok kombo, o kadar çok ruh.

BASINgod-of-war-III-4Mini oyunlarda hoş bir yenilik var. Önceki oyunlarda doğru zamanda, doğru tuşlara basmaya çalışırken ekrandaki müthiş sahneleri kaçırıyordunuz. Şimdiyse PS3 tuşlarının olduğu yönlerde çıkıyor tuşlar. Çok yerinde bir karar.

KULLANINgod-of-war-III-5Oyunu ilk oynadığınız zaman değişik birtakım nesneler bulacaksınız. Bu nesneleri oyunu bitirdikten sonra kullanabiliyorsunuz. Örneğin, Hera’nın kadehini bulursanız bir sonraki oyununuzda sağlık barınız azalıyor.

OYNANABİLİRLİK
-5YILDIZ-

GRAFİK
-5YILDIZ-

EĞLENCE
-5YILDIZ-

SES – MÜZİK
-5YILDIZ-

YAPIMCI
SONY SANTA MONICA

DAĞITICI
SONY

PLATFORM
PS3