reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai IONIQ 5

Güney Kore’deki bir Hyundai IONIQ 5 ile 671 bin km’ye kadar ulaşıldı

 - Güncelleme: 03 Mayıs 2025 11:28

Yukarıda gördüğünüz tamamen elektrikli Hyundai IONIQ 5, 671 bin kilometreye kadar ulaştı ve hâlen sorunsuz olarak yol alıyor.

Güney Kore’de kullanılan üç yaşındaki bu araç, gündemimize en son 666 bin kilometrede gelmişti ve o zaman araçla her gün ortalama 600 kilometre yol yapıldığı hesaplanmıştı. Bataryasının Hyundai tarafından 580 bin kilometrede ücretsiz olarak değiştirildiği (ilk bataryanın sağlık seviyesi, sürekli olarak yüksek hızda şarj edilmesine rağmen yüzde 87 seviyesindeymiş) belirtilen araç, sürücüsüne büyük sorunlar çıkarmamış ve aktarıldığı kadarıyla 671 bin kilometrede halen sorunsuz olarak yol alıyor. Düzenli olarak bakımı yapılan IONIQ 5, bugün yapılan açıklamaya göre Lee Young-Heum tarafından kullanılıyor. Lee, daha önce içten yanmalı motora sahip bir araç kullandığında, sürekli yolda olduğundan her 15 günde bir yağ değişimi gerçekleştirdiğini belirtiyor. Bu konuda bir örnek veren Hyundai, 660 bin kilometrede bir Tucson’da 66 yağ değişimi, 8 buji değişimi, 13 fren hidroliği değişimi ve 11 şanzıman yağı değişimi yapılması gerektiğini belirtiyor. Bu masraflara sahip olmayan ve aynı zamanda 21 bin dolarlık yakıt tasarrufu sağlayan IONIQ 5 ile çok büyük bir maddi avantaj elde eden Lee Young-Heum, iş değiştirdiği ve artık eskisi kadar araç kullanmayacağı için sahibi olduğu IONIQ 5 ile 1 milyon kilometreyi geçemeyecek gibi görünüyor.

Hyundai IONIQ 5 bundan önce “Guinness Rekorlar Kitabı”na girmesiyle ses getirmişti. Bu konuda Hyundai Türkiye şunları aktarmıştı: “Hyundai’nin ödüllü modeli IONIQ 5, elektrikli bir otomobil tarafından gerçekleştirilen “En Büyük İrtifa Değişimi” kategorisinde prestijli GUINNESS WORLD RECORDS unvanını kazandı. Rekor denemesi, Hyundai Hindistan tarafından organize edilirken sürüş konusunda da ünlü İngiliz otomobil yayını Evo’nun Hint edisyonundan profesyonel destek alındı. Hyundai IONIQ 5, rekor denemesi için 5.802 m’lik bir yükseklik değerine ulaşırken aynı zamanda bir elektrikli otomobil için en zorlu koşullardan biri olan aşırı soğukları da rahatlıkla aştı.

Yolculuk, Hindistan’ın en yüksek sürüş noktası olan Leh Ladakh’daki Umling La’da yani deniz seviyesinden 5.799 m yükseklikte başladı. Rota boyunca 4.900 km’lik yolu kat eden IONIQ 5’in rekor denemesi, deniz seviyesinden üç metre aşağıda bulunan Kerala, Kuttanad’da sona erdi ve bir elektrikli otomobille ilk kez böylesine zorlu koşulları içeren bir test gerçekleştirildi. Bu olağanüstü rekor denemesi, 14 gün sürerken sadece yükseklik değil aynı zamanda zorlu arazi ve aşırı iklim koşullarıyla da dikkat çeken bir mücadeleye sahne oldu. Himalayalar’daki dondurucu soğuklardan dik dağ geçitlerine ve Kerala’daki nemli kıyı bölgelerine kadar çeşitli ortamlarda sorunsuz bir şekilde yol alan Hyundai IONIQ 5’in dayanıklılığı, ileri teknolojisi ve üstün performansı rekorlar kitabına girmeyi hak etti. ”

Hyundai IONIQ 5 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X