reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai RN22e

Hyundai RN22e; Ioniq 6 üzerine geliştirilen proje performans geleceğine ışık tutuyor

 - Güncelleme: 15 Temmuz 2022 14:32

N departmanının geleceği hakkında ipuçları veren Hyundai RN22e, Ioniq 6’nın temellerini bambaşka bir noktaya taşıyor.

Adım adım oluşturmakta olduğu Ioniq ürün gamıyla şimdiden küresel çapta ses getirmeyi başaran Hyundai, teknik altyapının yanında tasarım yaklaşımıyla bambaşka bir noktada seyrediyor. Aileye eklediği ikinci modeli Ioniq 6 ile bizi 100 yıl öncesine götüren Güney Koreli üretici, geleceğin N otomobillerini de şimdiden göstermeye başladı. Saatler önce 6 için teknik verileri paylaşan marka, RN22e adını verdiği konsepti de aynı aralıkta duyurdu. Fütüristik sedan modeli üzerine geliştirilen Hyundai RN22e, markasının önümüzdeki süreçte dahil olabileceği motor sporları serüveni hakkında da beklentileri artırmayı başarıyor.

Hyundai RN22e teknik özellikleri

Tasarımında olduğu gibi altyapısını da Ioniq 6 ile paylaşan RN22e projesi, ön ve arka aksa konumlanan iki elektrik motorundan güç alıyor. Kombinasyon olarak 576 beygir güç ve 740 Nm tork değerleriyle asfalta inen bu performans canavarının erişebileceği maksimum sürat ise 250 km/s’in üzerinde. Aracın batarya tarafındaki tamamlayacısı ise 77,4 kWh kapasiteli ünite olacak. Hyundai’nin elektrikli modellerinde kullandığı E-GMP platformu üzerine geliştirmesi de bu projeyi güçlü kılıyor. Bu platformun verdiği 800V hızlı şarj desteği sayesinde 18 dakikalık dolumda yüzde 10’dan yüzde 80 batarya doluluk seviyesini yakalamak mümkün.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamsal yönleriyle Ioniq 6 ile paralel giden otomobili gerçek bir yarışçı yapmak adına tasarım ve bazı altyapı elemanlarında da farklar atlanmamış. Dışarıda devasa hava girişi olan tamamen yeni bir ön tampon, gövde panelleri ve devasa arka kanat keyifli bir uyum sergiliyor. Jant seti, kaliperler ve fren diskleri de performans odağında revize edilen detaylar arasında. Bununla birlikte araçta gerçek bir spor otomobili etkisi yaratmak için içeriye ve dışarıya yapay egzoz sesi aktarılıyor. Sürüş modları ile tork aktarımının öne veya arkaya bölünebiliyor olması da sürüş tarafında çok ciddi bir etmen. Hyundai’nin geleceği konusunda önemli bir referans niteliği taşıyan RN22e projesinin, önümüzdeki süreçte gerçek bir modele dönüşüne tanıklık edeceğiz. Markanın bu projeyle birlikte Ioniq 5 N için resmi onay verdiğini de belirtmekte fayda var.