reklamı kapat

POPÜLER

Instagram LOG Tasarım

Instagram, Reels algoritmasını özelleştirme altyapısını test etmeye başladı

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram, Reels algoritmasını özelleştirme altyapısını test etmeye başladı.

Bu konuda bir açıklama yapan Instagram’ın lideri Adam Mosseri, “Bugün, kullanıcıların Reels algoritmanlarını ilgi alanlarına göre istedikleri gibi ayarlayabileceği yeni bir özelliği test etmeye başlıyoruz. Kullanıcılar artık ilgilerini çeken konuları ekleyip, istemediklerini kaldırabilecek. Bu özelliği önce Reels’te sunuyoruz, yakında Keşfet bölümüne de getirmeyi planlıyoruz.” ifadelerini kullandı. Bu altyapıyı günlük kullanıcı sayısı 150 milyona yaklaşan X’ rakibi Threads platformuna da getirmeyi hedefleyen Meta, kullanıcıların akışlarında daha fazla kontrol sahibi olmasını istiyor.

Instagram bundan önce Mosseri’nin açıklamasıyla çok ses getirmişti. “Bir efsaneyi yıkma zamanı.” diyen Mosseri şunları söylemişti: “Yemin ederim, sizi telefon mikrofonları üzerinden dinlemiyoruz!” Bunu yapsaydık, telefonunuzun bataryası çok çabuk biterdi (bunu rahatlıkla fark ederdiniz) ve cihazlardaki mikrofon kullanılıyor ışığı açılırdı, diyen Mosseri; kişilerin karşısına, konuştuklarıyla alakalı olarak çıkan reklamların hedefli reklam altyapısının bir parçası olarak başka yerlerden toplanan bilgiler üzerinden seçildiğini belirtiyor. Son dönemde konuşulan konularla alakalı olarak çıkan bazı reklamların şans eseri denk gelmiş olabileceğini de belirten Mosseri, arkadaşların ilgi alanları üzerinden dahi reklam özelleştirmesi yaptıklarını söylüyor. Yani platform, arkadaşların beğendiği ya da etkileşim kurduğu içerikleri, sizin de beğeneceğinizi düşünerek önerilerde bulunabiliyor.

Instagram detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X