reklamı kapat

POPÜLER

2020 Opel Astra

Makyajın ötesinde iddialı yenilikleriyle 2020 Opel Astra ile tanışma vakti

Yeni jenerasyon öncesi son geliştirmeleri kullanıcılarla buluşturacak olan 2020 Opel Astra, hiç de azımsanmayacak niteliklere sahip.

Birkaç gün öncesinde yeni jenerasyonuyla ilgili önemli açıklamalarıyla gündeme gelen Opel Astra için beklenen makyaj operasyonu gerçekleşti. Artık önümüzdeki 3 yıllık zaman zarfı içerisinde herhangi bir değişimin yapılmayacağı otomobil için yapılanlarsa kesinlikle geçiştirme amaçlı değil. Opel’in özellikle verimlilik odaklı gerçekleştirdiği geliştirmeleriyle bu alanda tüm zamanların en iyi Astra’sı olarak nitelendirdiği yeni versiyonda karbon salınımı ve sürtünme katsayısı gibi bölümleri ön plana çıkartmak gerekiyor. 2020 Opel Astra cephesine dahil edilen yeni donanımlarsa kullanıcıların varlığını fazlasıyla hissedeceği noktalar üzerinde şekilleniyor.

2020 Opel Astra motor ve verimlilik detayları

Opel’in ön plana çıkartmayı tercih ettiği verilere ilk olarak teknik detaylar üzerinden bakalım. Bir önceki versiyona oranla karbon salınımı yüzde 19 oranında azaltılan Astra bu kriteriyle sınıfının en iyisi olarak nitelendiriliyor. Çevreci kimliğinin yanında artık daha iktisadi bir otomobil olma iddiasında olan modelde sürtünme katsayısı da sınıfının enlerine oynuyor. Station wagon için açıklanan 0,25 birim sınıfının en iyisi olarak lanse edilirken hatcback versiyonunda bu rakam 0,26 birim olarak tabloya yansıyor. Yeni Astra’nın radyatör ızgarasının üst ve alt kısımları otomatik olarak birbirinden bağımsız olarak açılır yapıda olması da dikkat çeken noktalar arasında.

Verimlilik başlığının altına yazılacak diğer madde ise şüphesiz motorlar. Seçeneklere baktığımız zaman benzinli kısmında bizleri 1,2 ve 1,4 litrelik üniteler karşılıyor. Sırasıyla 110 ve 145 beygir üreten bu üniteler 4,4 litre ile 5,9 litrelik karma tüketim verilerine sahip. Yeni modelle birlikte sunulacak olan motorların detaylı verileriyse şu şekilde.

Benzinli
1,2 litre – 110 beygir – 195 Nm tork – 6 ileri manuel ile
1,2 litre – 130 beygir – 225 Nm tork – 6 ileri manuel ile
1,2 litre – 145 beygir – 225 Nm tork – 6 ileri manuel ile
1,4 litre – 145 beygir – 236 Nm tork – 7 ileri otomatik (CVT) ile

Dizel
1,5 litre – 105 beygir – 260 Nm tork – 6 ileri manuel ile
1,5 litre – 122 beygir – 300 Nm tork – 6 ileri manuel ile
1,5 litre – 122 beygir – 285 Nm tork – 9 ileri otomatik ile

Kullanışlı donanımlar

Altyapı kısmında şasi, süspansiyon ve direksiyon gibi temel dinamiklerinde de iyileştirmelerin yapıldığı Astra formülüne kullanışlı donanımlar ekleniyor. Biz burada özellikle ilk olarak elektrikli ön cam desteğini ön plana çıkartmak istiyoruz. Özellikle yoğun kar yağışlı kış günlerinde cam üzerinde biriken yığınlar bu teknolojiyle birlikte araca erişmeden öne kendiliğinden ortadan kaldırılabilecek. Aracın ön ve arka kameralarını da iyileştiren Opel, daha kompakt yapılarına rağmen deneyimde ileriye gidildiğini iddia ediyor. Bu donanımların elektronik desteklerle birleşmesiyle de; adaptif hız sabitleyici, ön bölge çarpışma uyarısı, şeritte tutma asistanı ve trafik işaretleri algılama gibi önemli donanımlar daha işlevsel hal alıyor. Kokpitin merkezinde konumlandırılan 8 inçlik multimedya ekranın yazılımsal olarak iyileştirilmiş olması ve bunun dijital sürücü ekranıyla tamamlanması da kullanıcı deneyiminde fark yaratacaklar arasında. Kısa süre içerisinde üretim sürecine hız verilecek olan Astra’nın fiyatları da önümüzdeki günlerde netlik kazanacak.

İlginizi çekebilir

Opel Insignia GSi