reklamı kapat

POPÜLER

Maserati Grecale

Maserati Grecale üç farklı motor tipi ve sportif tasarımıyla sahnede

Levante’nin altında konumlanarak genişleme planlarının ilk üyesi olan Maserati Grecale, farklı motor tipleriyle de yeni döneme işaret ediyor.

Maserati’nin Levante sonrasında SUV genişlemesindeki ikinci kilit ismi olacak olan Grecale, uzun süredir devam eden ipucu paylaşımları sonrasında nihayet sahneye çıktı. Dijital olarak düzenlenen etkinlik kapsamında tanımı gerçekleştirilen model, markasının elektrik dönüşümündeki atılımı için de önemli bir örnek konumunda. Buna paralel olarak benzinli ve hibrit motor seçeneklerinin yanında tamamen elektrikli Folgore versiyonuyla da satışa sunulacak olan Maserati Grecale, ebatları gereği kısa süre önce tanıtımı gerçekleştirilen İtalyan kuzeni Alfa Romeo Tonale’nin üzerinde konumlanacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Maserati Grecale teknik özellikleri

Tanıtımıyla birlikte rakamsal bazda öne çıkan verileri de paylaşılan Grecale için buna paralel olarak ebatsal taraftaki rakamlar da artık masada. 4.846 milimetre uzunluk, 2.901 milimetre aks mesafesi, 1.670 milimetre yükseklik ve 2.163 milimetre genişlik (aynalar dahil) değerleri bu noktada karşımıza çıkıyor. Doğrudan BMW X3 ve Jaguar F-Pace gibi rakiplerle mücadele edecek olan Grecale’nin kaputunun altında ilk başta da bahsettiğimiz gibi farklı karakterlerde zengin seçenekler sunuluyor. Ailenin giriş seviyesinde 2.0 litrelik dört silindirli motor 48V mild-hybrid kombinasyonuyla geliyor. Bu motor yaklaşık 300 beygirlik güç ve 450 Nm tork üretirken, aracı da 5,6 saniyede 0’dan 100’e taşıyor.

Trafeo ile performansın zirvesini görecek olan ailenin bu versiyonunda 3.0 litrelik V6 makine twin-turbo desteğiyle birlikte 538 PS güç ve 620 Nm tork üretiyor. Grecale bu motorla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 3,8 saniyede tamamlarken maksimumda 285 km/s hıza erişebilecek. MC20’de kullanılan Nettuno’nun ufak farklılıklar yapılarak burada konumlandırılmış olması da dikkat çekenler arasında. GT, Modena ve Trofeo bu ürün gamında tercih edilebilecek versiyonlar olarak listede kendisine yer buluyor. Tüm versiyonlarda 8 kademeli ZF otomatik şanzıman standart olarak sunulurken, sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi Modena ve Trofeo’da standart olarak kendisine yer bulacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tasarımda geçmişe selamlar

İtalyanların geçmişe olan bağlılıkları Grecale’nin tasarımına bakıldığında meraklılarının anımsayabileceği temel taşlarda kendisine yer buluyor. Aracın arka tasarımındaki ışıklandırma grubunda 3200 GT’nin “Boomerang” formunu kullanan Maserati tasarımcıları, bu vesileyle Giugiaro da selam göndermeyi tercih ediyor. Aracın ön bölümüne bakıldığında Levante’deki bileşenler akıllara geliyor. Kokpit tarafında geçtiğimizde ise bizi 12,3 inçlik multimedya ekran ve dijital sürücü paneli karşılıyor. Bunun yanında klima kumandalarını da 8,8 inçlik bir kontrol paneli üzerine planlayan Maserati, bu noktada dikkat çeken bir tercihle karşımıza çıkıyor. Bu yıl içerisinde ilk örnekleriyle yollara çıkacak olan Grecale’nin tam elektrikli versiyonu ise 2023 yılında satışa sunulacak. Şu aşamada bu versiyonla ilgili birkaç detay da masada. 105 kWh kapasiteli batarya paketinin kullanılacağı açıklanan Grecale Folgore, zirve versiyonda 550 beygire yaklaşan güç ve 800 Nm tork değerlerine sahip olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR