reklamı kapat

POPÜLER

Mazda MX-30 R-EV
Mazda

Mazda MX-30 R-EV; Wankel motor yıllar sonra geri döndü

Uzun süren bekleyişin ardından karşımıza çıkarılan Mazda MX-30 R-EV, RX-8’in ardından Wankel motoru taşıyan ilk model olacak.

Mazda’nın son olarak RX-8’de karşımıza çıkarttığı Wankel (Rotary) motor, yapısal bazdaki negatif yönleriyle yer yer çok fazla eleştirilmişti. Geleneksel motorların aksine içerisindeki rotor üzerinden gerçekleşen çalışma prensibi, bu motorun kompakt hacimlerde beklenenin çok üzerinde güç üretmesine olanak tanıdı. Aradan geçen 10 yıllık süreçte Wankel’den vazgeçme üzerine hiçbir şekilde açıklama yapmayan Japon üretici, bunun aksine motoru yeni nesilde kullanmak adına uzun süredir çalışmalar yürütüyor. Bugün kapılarını açan Brüksel Otomobil Fuarı, bu çabaların somut bir sonucunu taşıyan Mazda MX-30 R-EV için ev sahibi oluyor.

Mazda

Mazda MX-30 R-EV teknik özellikleri

Mazda mühendislerinin Wankel motoru hibrit bir kombinasyonda hayata döndürme beklentilerimiz aslında yanılmış sayılmaz. RX-8’deki Renesis’in aksine hacim olarak 830cc’lik bir motorun tercih edildiği MX-30 diziliminde, çalışma prensibi Nissan’ın e-Power sisteminden çok farklı değil. Fiziksel olarak tekerleklere güç aktarımı yapmayacak olan benzinli motor, elektrikli sürüş için jeneratör niteliği görecek. Mazda’nın geliştirdiği sistemi Nissan’dan ayıran en büyük detay ise elektrikli altyapının kablo ile şarj edilebilir nitelikte olması.

Bunun temel sebebi ise batarya kapasitesinin 17,8 kWh olması. Sadece bu batarya ile 85-90 kilometrelik menzil kat edebilen MX-30 R-EV, Wankel motorun verdiği destek ile birlikte bu değeri 650 kilometreye kadar esnetebilecek. Bataryaların şarj edilme süresi ise 36 kW’lık hızlı kaynak üzerinden yüzde 20’den yüzde 80’e 25 dakika olarak veriliyor. Mazda’nın yeni dizilimde 50 litrelik bir benzin deposuna yer verdiğini görüyoruz. Modelin kombinasyonda kullanıcılara sunduğu güç değerler ise 167 beygir güç ve 260 Nm tork olacak. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle yaklaşık 1.700 kilogramlık bir otomobil olan MX-30 R-EV, şehir içi kullanımlarda 1 litrelik ortalama tüketim değeri sunabilecek. Almanya’da yaklaşık 36.000 euroluk başlangıç fiyatıyla sunulacak olan MX-30 R-EV için en pahalı versiyon 45.000 euroluk etiket taşıyacak.