reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes eActros LongHaul
Mercedes eActros LongHaul

Mercedes eActros LongHaul, elektrikli ağır ticari araç geleceğine iddialı hazırlanıyor

 - Güncelleme: 20 Eylül 2022 21:34

Hannover Ticari Araç Fuarı’nda getirildiği son seviye ile gösterilen Mercedes eActros LongHaul için artık üretim versiyonuna çok az kaldı.

Binek sonrası kademeli olarak hafif ticari araçlarda da kendisini göstermeye başlayan elektrifikasyon etkisi, belkide en çok ağır ticari geleceğinde merak ediliyor. Otomobillerde şimdilik çok sık olmamakla birlikte 600 ile 800 kilometrelik menzil değerlerinin görülmeye başlaması, sürecin kamyon tarafına da yavaş yavaş sirayet etmeye başladı. Bu konuda 2 yılı aşkın süredir yoğun bir mesai harcayan Mercedes tarafı, 2024 yılında bu çalışmaların meyvelerini sokaklara resmi olarak sunmak istiyor. İlk gösteriminin üzerinden iki yıl geçen Mercedes eActros LongHaul ile göreceğimiz bu hamle, Hannover Ticari Araç Fuarı’nda son gelişmeleriyle tekrar karşımızda.

Mercedes eActros LongHaul

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes eActros LongHaul kadar ortaklıklar da dikkat çekiyor

Prototipten üretim versiyonuna geçişte adeta gözümüzün önünde büyüyen eActros LongHaul için çok ciddi bir yatırım söz konusu. Araçta kullanılacak olan bataryalar özelinde ekstra mesai harcayan Mercedes, menzil kadar hızlı şarj noktasının da hayati olduğunun farkında. Teknik tabloya baktığımızda seri üretim versiyonda 600 kWh gibi devasa bir pil kapasitesinin kullanılacağını görüyoruz. Bu paketle birlikte 500 kilometreyi aşacak bir menzil sunması beklenen modelde, hızlı şarjın bambaşka bir seviyesini göreceğiz. Megawatt birimle telaffuz edilen dolum kapasitesiyle, kullanıcıların yüzde 20’den yüzde 80 seviyesine 30 dakikada gelebileceği bir şarj deneyimi söz konusu. Elbette böyle bir şarj kaynağı için de çok ciddi bir yatırımın ayrı paralelde yapılması gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes, eActros LongHaul ve önümüzdeki süreçteki diğer ağır ticarilerde kullanılmak üzere yenilikçi trailer şirketleriyle de işbirliğine gidiyor. Bu sayede konteynırların entegre edildiği platformların kendi içerisinde bir elektrik motoru ve batarya sisteminin olması, çekiciyi rahatlatarak daha fazla menzil değerlerinin yakalanmasına da olanak tanıyor. Mercedes, böyle bir senaryoda tam şarjla 800 kilometreye kadar ulaşılabildiği bilgisini de paylaşmayı ihmal etmedi. eActros LongHaul’da konumlandırılacak olan elektrik motorlarının kombinasyonda 544 PS (sürekli) güç ürettiğini görüyoruz. 816 PS’lik maksimum güç ise belirli aralıklarda ihtiyaçları karşılamak adına yakalanabiliyor. 2024 yılında seri üretime taşınacak olan eActros LH, önümüzdeki günlerde tekrar gündemimizde olacak.