reklamı kapat Advertisement

POPÜLER

Mercedes eActros

Gelecek için heyecan verici; Mercedes eActros ailenin ilk elektriklisi rozetiyle karşımızda

Özellikle şehir içerisinde dizel motorun ses ve gürültü kirliliğine vedanın mesajı olan Mercedes eActros, güzel bir başlangıç aracı olacak.

Advertisement

Binek tarafında EQ markası üzerinden elektrik hamlelerinde vites artıran Mercedes, ağır ticari kanadında da nihayet beklenen hamlesini hayata geçirdi. 2018 yılında konsept olarak tanıtımı gerçekleştirilen Mercedes eActros, markasının bu alandaki ilk modeli olarak tarih kayıtlarındaki yerini alacak. Altyapısında standart elektrikli araçlardan farklı olarak operasyonel faaliyetlere gözetilerek ek parça koruma adımlarının atıldığı eActros rakamsal nitelikleriyle başlangıç için geleceğe önemli mesajlar veriyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamlarla Mercedes eActros

Yaklaşık 3 yıldır sokaklarda test süreci yürütülen eActros ile birlikte Mercedes cephesi yepyeni bir kulvarda deneyim sahibi olmaya hazırlanıyor. Burada verilecek ilk sınav şüphesiz fazlasıyla kayda değer. Yapılan testler sonucunda aracın altyapısında en optimal üç adet batarya konumlandırılmasına karar verildiğini görüyoruz. Her biri 105 kWh kapasiteli olan bu bataryaların kombin hacmi Mercedes EQS’in neredeyse üç katı. Bu üniteler üzerinden eActros’un 400 kilometrelik fabrika çıkış niteliğinde menzil değeri son kullanıcıya ulaşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Böylesine bir araçta menzil kadar şarj dolumu tarafının da hayati olduğu aşikar. 160 kW’a kadar hızlı şarjı destekleyen eActros, nitelikli bir kaynak üzerinden yüzde 20’den yüzde 80 batarya doluluğuna 1 saatte gelebiliyor. Şarj tarafında Mercedes’in eksik bırakmadığı önemli nokta da şirketlere, filo dönüşüm hamlelerinde sunulacak şarj altyapısı desteği olacak. Bununla birlikte araçların gideceği rotalar özelinde gerçekçi batarya tüketimi ve optimizasyonları da yine kullanıcı profillerine göre tüketicilerle paylaşılacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Son olarak E Actros’un performans niteliklerine baktığımızda bizleri sıvı soğutmalı elektrik motorları karşılıyor. İki adet üniteden faydalanan Mercedes, kullanıcılara maksimumda 536 beygirlik güç vadediyor. Günlük kullanımla lineer şekilde alınabilecek düzenli maksimum güç değeri ise yaklaşık 443 beygir. Standart olarak iki kademeli şanzımanla gelecek olan eActros’un üretimi Almanya sınırları içerisinde yer alan Rhein tesislerinde üretilecek. Sonbahar döneminde başlayan olan üretime yakın fiyatların da açıklanması bekleniyor. Mercedes 2039 yılında Avrupa’da sattığı tüm kamyonları elektrikleştirmek istiyor.

İlginizi çekebilir

Mercedes EQS; elektrikli ailenin amiral gemisiyle tanışın