reklamı kapat

POPÜLER

2022 Ford Focus

Mondeo sonrası ikinci veda; Ford Focus üretimi sona eriyor

 - Güncelleme: 22 Haziran 2022 16:34

Son dönemlerde üretim sıkıntılarıyla boğuşan Ford Focus, yeniden yapılanma odağında ürün gamına veda edecek. İsmin devamlılığı ise muallakta.

Tedarik krizi ve pandemi odağındaki aksamalardan en fazla etkilenen modellerden birisi olan Ford Focus için umut ışığı 2022 ile nispeten belirlemeye başlamıştı. Modelin mayıs-haziran dönemiyle makyajlı olarak Türkiye pazarına girmesiyle birlikte beklenen hareketlilik, Türkiye tarafındaki yöneticilerle de yaptığımız görüşmelerde sık sık dile getirildi. Aradan geçen son bir aylık süreç ise Focus için senaryoların tekrar negatife doğru yöneldiği gelişmeleri beraberinde getirdi. Almanya’da gerçekleştirilen üretimin adetlerinde önemli gerilemeler olacağını açıklayan Ford, bugün de gelecek planlaması bazında çok ciddi bilgiler paylaştı. Elektrik odağındaki yatırımlar sebebiyle üretim tercihini İspanya’dan yana kullanan Amerikalı marka, Almanya’daki Saarlouis tesislerine ise veda etmeye hazırlanıyor. Buna paralel olarak Focus için en azından bildiğimiz formdaki üretimin sonlanacağı da gün yüzüne çıktı.

Ford Focus için 2025 yılı veda olacak

Resmi kaynaklar tarafından paylaşılan ilk bilgilerde, 2025 yılından itibaren tesisle birlikte Focus’un üretimi de sona ereceği net bir şekilde görülüyor. Puma örneğinde olduğu gibi eski model isimlerini geri getirmeye üzerine de çalışan markanın Focus’u tam elektrikli ürün gamında kullanmaya devam edip etmeyeceği de şu aşamada bilinmiyor. Saarlouis’teki fabrikanın kapatılmasıyla birlikte ağırlığını Köln üzerinde konumlandıracak olan Ford’un, SUV modelleri için burada daha fazla yer açılacak gibi görünüyor. Volkswagen ile hayata geçirilen ortaklık kapsamında üretilecek kompakt SUV modelinin de yine 2023 itibarıyla Köln’de yapılması planlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İspanya’nın Valensiya kentinde yer alan fabrika ise yeni yatırım hamlesiyle önemli bir dönüşüme gidecek. Elektrikli otomobil üretimindeki küresel platformun da merkezi olması beklenen tesiste, işçi sayısında da gerilemeler yaşanacak. Ford’un Avrupa Başkanı Stuart Rowley bu konuyla alakalı dış basına verdiği “Elektrikli otomobillerin üretimi daha az işçi gücünü getiriyor. Bu endüstrinin bir gerçeği.demeçle dikkat çekti.