reklamı kapat

POPÜLER

Mücevher yeniden şekillendi: 2017 Pagani Huayra Roadster

 - Güncelleme: 20 Şubat 2017 14:47

Pagani’nin merakla beklenen roadster modeli nihayet karşımızda.

Bu zamana kadar hayata geçirdiğimiz en karmaşık proje.” İtalyan süpersport otomobil üretici Pagani’nin resmi sitesine gittiğinizde Huayra Roadster ile ilgili karşınıza çıkan ilk ibare bu olacak. 1992 yılında büyüklerin ligine dahil olan Pagani’nin Huayra coupe versiyonunun üzerinden yaklaşık altı yıl geçti. Herkes gibi aradan geçen bu zaman zarfının artık yeni bir model için yeterli olduğunu düşünen Pagani ekibi Huayra Roadster için yürüttüğü geliştirme sürecini sonlandırarak otomobil tutkunlarını bir mücevherle daha buluşturdu. Otomobil üretiminin yanı sıra karbon fiber tedarikçisi de olan Pagani’nin bu kozunu Huayra Roadster’da bolca kullandığını sizler de aracın görsellerini incelediğinizde rahatlıkla görebileceksiniz. Huayra Roadster için “İnceleme” kelimesini tırnak içine alma ihtiyacı duyduk çünkü Huayra Roadster’ı ve bu ligde seyreden çoğu otomobili kusursuz hale getiren etmenlerin başında detaylar yer alıyor. Evet, Huayra Roadster için kesinlikle bu nitelemeyi yapabiliriz. Küçük detayların bütünsel muhteşemliği!

Motor / Altyapı

Birlikte değerlendirdiğimiz otomobillerde, sınıf performans olduğunda akla ilk gelen motorun teknik değerler olduğu için biz de önceliği bu bölüme verelim. Pagani modellerinin diğer versiyonunda olduğu gibi Huayra Roadster’da da Mercedes-AMG tarafından geliştirilmiş twinTurbo desteğe sahip 6.0 litrelik bir motor görev yapıyor. 12 silindire sahip bu motor toplamda 764 beygir güce ve 1.000 Nm tork değerlerine sahip. Motor, bu güç değerlerinden beygiri 6.200, torku 2.400 devirde verebiliyor. Huayra Roadster için yapılan motor geliştirmesinin şanzıman ayağında devam ettiğini de görüyoruz. Huayra BC markası altında ayrı bir marka olarak kurulan Xtrac tarafından geliştirilen yeni nesil 7 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzıman Huayra Roadster’in maksimum gücünün yola aktarılmasındaki önemli oyunculardan. Bu arada motorda yapılan bu geliştirmelere rağmen Huayra Roadster’in Euro 6b standartlarında karbon salınımı değerine sahip olduğunun da altını çizmek gerekiyor.


Huayra Roadster’in teknik altyapısına baktığımızda yine sahip olduğu perfomans değerlerine karşılık verebilecek yardımcı ekipmanlarla karşılaşıyoruz. Süspansiyonlar üzerinde de önemli bir revizyona giden Pagani ekibi ağırlık kazanımı sağlayan ve HiForg adı verilen alüminyum süspansiyonlara yer veriyor. Roadster için özel olarak geliştirilen ve tamamen birbirlerinde bağımsız yapıda olan bu süspansiyonlar toplam ağırlığa yüzde 25 oranında pozitif etki sağlıyor. Süspansiyonlarla birlikte geliştirilen gövde ve kullanılan materyallerle birlikte Roadster’ın burulma direnci ayağında da önemli geliştirmeleri beraberinde getirdiği altı çizilen özellikler arasında.

Roadster’in fren sistemi de erişilen yüksek hızlara cevap verebilmesi için özel bileşenlerden bir araya getirildi. Brembo tarafından geliştirilen karbon seramik disklerin yer aldığı Roadster’da ön tarafta 380×34 milimetrelik altı pistonlu, arka taraftaysa aynı ölçülere sahip dört pisyonlu fren sistemine yer veriliyor. Roadster’in lastikleri için Pirelli ile özel bir geliştirme süreci yürüten Pagani önde 20 arkada 21 inçlik boyutlarına sahip lastikleri kullanıyor.

Tasarım / Gövde

Pagani’nin, Roadster modelinde ağırlık kazanımı sağlanılması adına karbon fiber ve titanyumdan meydana getirdiği özel bir bileşene yer verdiğini görüyoruz. Karbo/titanyum olarak adlandırılan monokok gövde ve altyapıyla birlikte toplamda 1.280 kilogram ağırlığa sahip olan Huayra Roadster, bu değeriyle coupe versiyonundan yüzde 6 oranında (80 kg) daha hafif bir yapıya sahip. Tüm bu etmenlerle Huayra Roadster dahilinde kullanılan gövde parçalarıyla ilgili bakış açısının Formula 1 ile benzerlik gösterdiğini görüyoruz. Tasarım bazında coupe versiyonuyla benzerlikler gösteren Radster’ın konsolunda klasik Pagani etkisinin yine hakim olarak kullanılıyor. Arka tekerlekten itiş teknolojisine sahip olan modelde; Islak, Konfor, Sport, Yarış ve elektronik tüm destek ünitelerini devre dışı bırakan ESC Off olmak üzere beş adet sürüş modu sunuluyor.

Toplamda sadece 100 adet üretileceği açıklanan Huayra Roadster için Pagani’nin belirlediği fiyatsa 2.4 milyon dolar. Dünya üzerinde nadir olarak nitelendirilebilecek araçlardan olan Huayra Roadster’ın geriye kalan detayları önümüzdeki ay düzenlenecek olan Cenevre Otomobil Fuarı‘nda ortaya çıkacakken Pagani’nin ilgi gören standlardan biri olacağına hiç şüphe yok.