Dünyanın en önemli yapay zekâ şirketlerinden OpenAI, ChatGPT’ye eklenecek reklamlar için çalışmaya devam ediyor.
Bir süredir kod temelli keşifler üzerinden OpenAI’ın haftalık kullanıcı sayısı 700 milyona ulaşan ChatGPT içerisinde reklam göstermek amacıyla aktif olarak çalışmalar sürdürdüğü görülüyor. ChatGPT ve diğer servisleri için çok büyük yapay zeka altyapı yatırımları gerçekleştiren şirket, yalnızca abone gelirleriyle yetinmek istemiyor ve reklamlardan da gelir elde etmeyi hedefliyor. Reklamları ilk olarak kendi arama motoruna entegre edeceği düşünülen şirket, aktarıldığı kadarıyla uzun süredir reklam konusunda deneyimli çok sayıda eski Meta çalışanını bünyesine katıyor. Bu konuda çalışmalara devam ettiği belirtilen OpenAI, yapay zeka dönemi için sosyal medya şirketlerinin kullandığı reklamlardan farklı formatlar geliştiriyor. Reklamları, kullanıcıların soruları ve geçmiş görüşme kayıtları üzerinden cevaplara entegre etmeyi planladığı iddia edilen şirket, reklamları yalnızca temelinde satın alma isteğinin yer aldığı ürün bazlı görüşmelere özel kılabilir. Reklamları sadece özel satın alma bağlantılarına entegre etme konusunda testler yaptığı da belirtilen şirket, reklamlara sürdürülebilir bir operasyon için büyük önem veriyor. Reklam konusunda geçtiğimiz ay bir açıklama yapan ChatGPT lideri Nick Turley, reklamların yakında olmadığına işaret etmişti: “ChatGPT merkezli reklamlarla ilgili ortalıkta bir sürü söylenti dolaştığının farkındayım. Şu anda reklamlarla ilgili yapılan hiçbir canlı test yok. Gördüğünüz ekran görüntüleri ya gerçek değil ya da aslında reklam değil. Eğer bir gün reklam işine girersek, bunu gerçekten ince eleyip sık dokuyarak yapacağız. İnsanlar ChatGPT’ye güven duyuyor. Bu temelde atacağımız her adım bu güveni koruyup, duyulan güvene saygı gösterecek şekilde tasarlanacak.”









