reklamı kapat

POPÜLER

Pazarlama stratejisi

 - Güncelleme: 11 Mayıs 2011 16:26

Vodafone Türkiye olarak 2009 yılından bu yana köklü bir değişimi hayata geçirdik ve halen bu değişim sürecinin içindeyiz. 2009 yılının başını kendimize bir milat olarak ilan etmiştik. Bu noktadan itibaren de hem şirket hem de pazarlama stratejimizi, belirlediğimiz üç ana temel üzerinde şekillendirerek çalışmalarımıza başladık. Bu üç temelden ilki Vodafone’u Türkiye’de bir güven markası halinde inşa etmek.İkincisi, özellikle müşterilerimizi segmentlere göre ayırarak onların kendi ihtiyaçlarına yönelik hizmetler ve ürünler sunmak. Üçüncüsü ise kalite ve inovasyonla birlikte sadece ses hizmeti değil, toplam iletişim hizmetleri sunan bir şirket haline gelmek. Bu konudaki çalışmalarımız aralıksız sürüyor, aldığımız iyi sonuçlar, doğru yolda olduğumuzu ispatlıyor ve bizi daha da teşvik ediyor.

2009 yılının başında kolları sıvadık ve uzun vadeli bir stratejik planı devreye soktuk. Global bir marka olmanın getirdiği bilgi birikimi ve gücü, lokal tercih ve alışkanlıklara göre yeniden yorumladık. Tüketici isteklerini dinledik ve her türlü çalışmamızın temeline de bu hareket noktasını yerleştirdik. Müşterilerimiz bizden ne istiyor, onları nasıl memnun edebiliriz, ne yaparsak en iyi şekilde beklentilere karşılık vermiş oluruz gibi soruların yanıtlarını en iyi şekilde vermeye çalıştık. Her beklentiye uygun bir tarife paketi geliştirmeye çalışarak tüketicilerin beklentisine cevap verme anlamında en net adımları attık. Vodafone’un Türkiye’de müşterilerini en çok memnun eden operatör olmasını hedefledik ve bunu da başardık. Stratejik planımıza büyük bir sadakatle bağlı kalmamız başarımızdaki en büyük etkenlerin başında geliyor. Pazarın bizim çalışmalarımıza verdiği olumlu tepkinin dışında Vodafone Group içinde de yüksek performansımızla dikkat çektik. Vodafone Group, bize olan güveninin ve Türkiye pazarına verdiği büyük önemin bir göstergesi olarak yıllık yönetim kurulu toplantısını İstanbul’da gerçekleştirdi.

Pazarlama politikalarımızda bu değişikliğin marka algısı üzerindeki olumlu etkisi akademik platformda da dikkat çeken bir değişim oldu. Yıldız Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğretim üyesi, aynı zamanda ‘Mobil Ticaret Rehberi’ kitabının yazarı olan Sayın Prof. Dr. İbrahim Kırcova’nın bu konuda oldukça önemli bir saptaması var. Sayın Kırcova, pazarlama stratejilerimizi değiştirerek elde ettiğimiz başarıyı şu şekilde değerlendiriyor: “Vodafone o ilk zamanlardaki çizgisini terk etti ve Türkiye’ye çok daha uygun bir söylem etrafında kampanyalar oluşturdu. Bu da algı açısından pozitif bir gelişme sağladı”. Diğer bir bağımsız kaynaktan aktarabileceğim veri ise İnfomag dergisinin Ağustos 2010’da yaptığı bir araştırma. Bu araştırmaya göre Orhan Gencebay ve Şafak Sezer’in rol aldığı reklamlarımızla destekli algı kategorisinde rakiplerimizi geride bırakarak birinci sıraya yerleştik. Bu bağımsız kaynaklardan alınan verilerin de yansıttığı pozitif değişimle ilgili yansımaları rakamsal verilere bakarak anlamak mümkün. Bu noktada Şubat 2010’dan itibaren devam eden artışı haziran ayında da sürdürdük ve üç operatör arasında en yüksek tavsiye skoruna sahip olduk. Başka bir deyişle Vodafone, Türkiye pazarında insanlarımızın birbirine en çok tavsiye ettikleri operatördür. Bu da uyguladığımız pazarlama stratejilerinin başarısını en canlı biçimde gösteren veri olsa gerek. Yine başarımızı yansıtan bir başka veri de numara taşınabilirliği ile ilgili rakamlar. 1 milyon 700 bin abone kazanımıyla bu alanda da çalışmalarımızın meyvesini aldığımızı görüyoruz.

Üçüncü çeyrek rakamlarını yansıtan en güncel verilere baktığımızda da bu başarının devamlılık arz eden bir sürece dönüştüğünü görüyoruz. Bu çeyrekte, hem dünya çapında Vodafone Group Avrupa Bölgesi’nin en hızlı büyüyen operatörü olarak, hem de Türkiye mobil iletişim pazarının tek büyüyen operatörü olarak pazardaki konumumuzu güçlendirirken, karlılığımızı da artırmayı başararak yüksek bir performans sergiledik. Servis gelirlerimiz ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29.5 oranında artışla önemli bir büyüme kaydetti. Faturalı abone sayısı yüzde 67 oranında artış gösterirken, kurumsal müşteri segmentindeki servis gelirlerinde büyüme yüzde 47, veri gelirindeki artış ise yüzde 99 olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte toplam abone sayısı 16.5 milyona ulaşan Vodafone Türkiye’nin bu büyümesi karlılığa da olumlu yansırken, mali yılın ilk altı ayının (Nisan-Eylül 2010) FAVÖK’ü (Faiz, Vergi ve Amortisman Öncesi Kar) geçen yılın aynı dönemine göre 4 kat artarak 218 milyon TL ve yüzde 12.2 olarak gerçekleşti. ‘Aktif abone’ sayısını artırmaya odaklanan Vodafone’un ARPU (abone başına gelir) performansı da son derece başarılı gelişti. Son çeyrekte, faturalı ve faturasız aboneler için ortalama (blended) ARPU, geçen yıla göre yüzde 21 artışla 18.6 TL seviyesine yükseldi.

“SEGMENTLER ARASINDA ÖZEL BİR YERİ OLAN VODAFONE RED AYRICALIKLAR DÜNYASI”
Her türlü iletişim ihtiyacına karşılık vermek üzere sunduğumuz hizmetlerden bir tanesine özellikle değinmek istiyorum. Vodafone küresel gücü ve tecrübesinin ayrıcalığını hissettirecek iletişim olanaklarıyla birlikte yüksek tempoda çalışan, yoğun bir biçimde mobil iletişim ihtiyacı duyanlar için Vodafone Red Ayrıcalıklar Dünyası’nı da hizmete sunuyor. Mobil iletişimi hayatının vazgeçilmezi olarak gören, ayrıcalıklı mobil iletişim olanakları ile işlerini daha hızlı, daha kolay ve daha iyi yapmak isteyen herkes, bu ayrıcalıklar dünyasından faydalanma imkanı bulabiliyor.

BEKLEMESİZ MÜŞTERİ HİZMETLERİ, ACİL TEKNİK YARDIM
Vodafone Red Ayrıcalıklar Dünyası kapsamında, kullanıcıların her türlü soruları için 7 gün 24 saat boyunca 0542 3 542 542 numaralı hattan beklemesiz müşteri hizmetleri desteği veriliyor. Acil teknik yardıma ihtiyacı olan kullanıcılara destek sağlayan Vodafone Red Team İstanbul, Ankara ve yakın illerde bulunan Vodafone Red üyelerinin ayağına kadar giderek yerinde destek sağlıyor. Vodafone Red üyesinin telefonunun arızalanması durumunda, telefonun özelliklerine denk bir geçici telefon vererek, arızalı telefonu teknik servise götürüp tamir edilmesini sağlıyor. Bu destek cihazla ilgili e-posta kurulumu, uygulama ayarları, yazılım güncelleme gibi birçok teknik işlemi de içeriyor.

“UÇAĞINI KAÇIRMAK İSTEMEYEN SHUTTLE’I KULLANIYOR”
Vodafone Red Back-Up Servisi ise eğlence danışmanlığı, yol yardım hizmeti, konut yardımı, seyahat hizmetleri, indirimli havaalanı otopark hizmetleri, servis bedelsiz uçak bileti, yurt dışı seyahat sigortası gibi birçok hizmetiyle kişisel asistan olarak hizmet veriyor. Vodafone Red üyelerinin yararlanacağı en önemli hizmetlerden biri de indirimli Shuttle servisi. Özellikle uçağını kaçırmak istemeyen Red üyelerine özel olarak sunulan bir hizmet. İstanbul gibi trafik sorunu konusunda dünya genelinde negatif repütasyona sahip bir kentte Shuttle servisi tatsız bir sürprizle karşılaşmamak için oldukça hızlı ve yararlı bir çözüm. Ankara, İzmir, Antalya, Çeşme, Bodrum ve Dalaman’da da bu özel servis kullanılabiliyor. Konforlu araçlarla, tam zamanında uçağını yakalamak isteyenlere sunulan bu servis, ticari taksilerden daha uygun ücretlerle de fiyatlandırılıyor. Shuttle servisini kullanan Vodafone Red üyeleri istedikleri noktadan alınarak, istedikleri konuma ulaştırılıyor. Ayrıca tercihini deniz yolundan yana kullanmak isteyen Vodafone Red üyeleri için de Deniz Taksi hizmetimiz mevcut. Kişisel aracı ile hava alanına gelmeyi tercih eden Vodafone Red üyelerine ise havaalanında indirimli otopark hizmeti sunuluyor. Aracını indirimli otopark hizmetinden yararlanmak üzere teslim eden Vodafone Red üyeleri daha sonra özel transfer aracı ile havaalanına naklediliyor. İndirimli park hizmetinden yararlanan araç aynı zamanda sigortalanarak güvence altına alınıyor. Dönüşte de yine görevliler, Vodafone Red üyelerini otoparka transfer ederek araçlarına ulaştırıyor. Yine yurt dışına seyahat eden Vodafone Red üyelerine sunulan önemli bir hizmet seyahat sigortası. Seyahatinden 48 saat önce Hizmet Hattı’nı arayan Vodafone Red üyeleri kaza, sakatlanma, sağlık sorunu, bagaj kaybı gibi istenmeyen durumlara karşı limitler dahilinde sigortalanıyor. Red üyeleri hem Türkiye’de hem de Londra, Paris, Amsterdam gibi dünyanın önde şehirlerinde restorandan otele, online alışveriş sitelerinden giyime kadar çeşitli mekanlarda ve markalarda yüzde 20’ye varan indirimlerden Red Card ile anında ve kolayca yararlanabiliyor.