reklamı kapat

POPÜLER

Aprilia Tuono 660

Sezon öncesi ürün gamı genişliyor; Aprilia Tuono 660 Türkiye’de satışta

 - Güncelleme: 13 Mart 2021 14:10

Sınıfında güç/ağırlık oranıyla fark yaratan Aprilia Tuono 660, İtalyan üreticinin seçenekleri artırılmış ürün gamında öne çıkacak.

Geçtiğimiz şubat ayı içerisinde RS 660 üzerinden attığı Türkiye hamlesiyle gündemimize gelen Aprilia, sezon öncesinde güçlü ürün gamı oluşturmaya devam ediyor. Spor naked sınıfının en iyi ağırlık – güç oranına sahip olan ApriliaTuono 660, yarış dünyası için üretilmiş olan Aprilia V4’ün şasi mimarisi üzerine oluşturulmuş tasarımıyla öne çıkıyor. Modelin aynı zamanda kompakt boyutu, tek veya yolculu kullanımı, manevra kabiliyeti ve donanım özellikleriyle de şehir içi kullanımları eğlenceli hale dönüştürüyor. Tuono 660; sürüş modları ve güvenli sportif sürüş özelliklerini içeren gelişmiş teknolojisiyle, Aprilia RS 660’ın ardından yeni nesil motosiklet tutkunlarının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor. Ülkemizde 129 bin 900 TL’lik fiyatıyla satışa sunulan model, renk-grafik kombinasyonlarıyla da kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışacak.

Aprilia Tuono 660 teknik özellikleri

Geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etme iddiası taşıyan Tuono 660, görünümüyle spor naked modellerden ayrılıyor. Modelin üst grenajında DRL profil ile çevrelenen LED far ünitesi özgün bir görünüm sunuyor. Profiller içerisinde yer alan sinyal lambalarıysa, ön bölümün kompakt yapısını tamamlıyor. İdeal sertlikteki dolgu malzemesiyle konforlu bir oturum sunan sele, aynı zamanda yanları inceltilmiş formuyla ayakların yere basmasını ve manevraları kolaylaştırıyor. Tuono 660’da isteğe bağlı olarak yolcusuz tek koltuklu kuyruk tasarımı da sunuluyor. Motorun altına yerleştirilen egzoz, yolcu ayak desteklerini daha iyi konumlandırarak daha fazla hareket özgürlüğü kazandırıyor. Gövdeye ideal bir şekilde entegre edilmiş yakıt deposu 15 litre kapasite sunuyor. Aprilia’nın en sportif modellerinde olduğu gibi Tuono 660’ta da; aynalar, yolcu ayak destekleri ve plaka braketi gibi pist kullanımında gerekli olmayan tüm unsurlar hızlıca sökülebiliyor. Tuono 660’ın salıncak kolu, hafif ve minimalist bir yapı oluşturmak adına doğrudan motora yönlendiriliyor. Ek bağlantıya gerek duymayacak şekilde montajlanan ayarlanabilir amortisörler ise ağırlık avantajına katkı sağlıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tüm yeni Aprilia’larda kullanılmak üzere yeniden tasarlanan ve RS 660 modelinde de kullanılan çift silindir motor, yeni Tuono 660’da 10.500 d/d’de 95 HP güç üretirken, maksimum 11.500 d/d çevrim sağlıyor. Yeni nesil ve kompakt boyutlu 660 cc’lik öne-dönük motor, 8.500 d/d’de ise 67 Nm maksimum tork üretirken, toplam torkun yüzde 80’ini 4.000 d/d’de ve yüzde 90’ını da 6.250 d/d’de sağlayabiliyor. Ayrıca Tuono 660, ehliyeti yeni olan sürücüler için 35 kW’lık bir motor versiyonuyla da sunuluyor. Kendisini Aprilia V4 modelinde de ispatlamış olan çift silindirli motor, Tuono 660’da 81 mm çap ve 63,9 mm strokla sunuluyor. V4’teki bu teknolojiyi kullanmak, yüksek piston hızı da dikkate alındığında olağanüstü performansı beraberinde getiriyor.

2007 yılında elektronik gaz kelebeği kontrolünü sunan ilk üretici konumunda olan Aprilia, yeni Tuono 660’da da yine öncü teknolojileri kullanıyor. Tuono 660; daha fazla performans ve daha fazla güvenlik için sınıfının en kapsamlı elektronik sistemleriyle donatılıyor. Üst düzey yarışlarda geliştirilen ve motosiklet dünyasındaki en gelişmiş sistem olarak gösterilen APRC (Aprilia Performance Ride Control), Tuono 660’ın performans keyfinin güvenle çıkarılmasını sağlıyor. APRC kapsamındaki Aprilia Traction Control (ATC) ayarlanabilir çalışma prensibiyle sportif sürüşleri destekliyor. Aprilia Wheelie Control (AWC) ayarlanabilir tekerlek kaldırma kontrol sistemi olarak yol ile temasını yumuşatıp dengeliyor. Aprilia Cruise Control (ACC) sürüş hızını belirlenen hızda sabit tutuyor. Aprilia Engine Brake (AEB) ayarlı yapısıyla yavaşlarken motor frenini yönetiyor. Aprilia Engine Map (AEM) ise motor karakteristiğini ve güç üretimini ayarlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modelde 5 farklı sürüş modu yer alıyor. Sürücünün anlık sürüş gereksinimleri doğrultusunda; çekiş kontrolü, tekerlek kaldırma kontrolü, motor freni, ABS ve diğer parametreler seçilen moda bağlı olarak aktifleşiyor. Bu kapsamda; kent içi kullanımlarda “Günlük”, sportif sürüşlerde “Dinamik”, elektronik sistemlerin kişiselleştirilmesine yönelik “Kişisel” mod seçilebiliyor. Pist kullanımlarında ise Tuono 660’ın tüm potansiyelini kullanıma sunan “Challenge” ve elektronik sistemlerin kişiselleştirilmesine olanak tanıyan “Time Attack” sürüş modu yer alıyor.

İlginizi çekebilir

Yamaha Niken