reklamı kapat

POPÜLER

Shenmue III incelemesi

 - Güncelleme: 21 Ocak 2020 01:09

İLKLERİN OYUNU

Shenmue’dan bahsederken bir şeylerin ilkleri ve enlerinden söz etmeden konuyu ele almak mümkün değil. 1999 yılında SEGA Dreamcast için piyasaya sürülen ilk Shenmue tam anlamıyla sınırları zorlayan bir yapımdı. Dönemi itibarıyla tarihin en yüksek bütçeli oyunu olarak kayıtlara geçen Shenmue, bu masrafın karşılığını içeriğinde gösteriyordu. Bugün belki çok da anlam teşkil etmeyecek pek çok özelliği bir video oyununda ilk kez Shenmue ile birlikte keşfetmiştik. Rol yapma elementleri barındıran bir açık dünya yaşam simülasyonu olarak değerlendirebileceğimiz yapımda akıl almaz şeyler gerçekleşiyordu. Bir kere NPC olarak adlandırılan, yani kontrol etmediğimiz oyun içi karakterlerin kendi yaşam döngüleri bulunmaktaydı. Belirli saatlerde uyanıyor, işe gidiyor, mesailerini harcıyor ve ardından dükkanı kapatıp evlerine dönüyorlardı. Toplu taşıma araçlarının dahi belirli hareket saatleri vardı. Gündüz-gece döngüsü bulunuyor, farkı hava durumları gerçekleşiyordu. Tekrar belirtiyoruz, bugün bunlar sizin için standart haline gelmiş olabilir ancak 1999 yılı için çığır açan yeniliklerdi. Ancak yüksek bütçe her zaman çok iyi bir şey demek değildir. Tüm bunları yapabilmek için harcanan paralar satış rakamlarına istenen ölçüde yansımadığından zarar olarak döndü yapımcı ve dağıtıcı şirketlere. İki yıl sonra piyasaya çıkan Shenmue II için de durum değişmeyince, serinin üçüncü oyunu için 18 yıl beklenmek durumunda kalındı. Tüm bu şaşırtıcı özelliklere rağmen oyunun çok fazla satmamasının bazı sebepleri vardı elbette. Bir kere Dreamcast gibi sınırlı sayıda insana ulaşabilen bir konsola çıkarak kendi topuğuna sıkmıştı. Bu da yetmiyormuş gibi fazla Asyalıydı oyun, Avrupa ve Amerikalı oyunculara hitap etmekte zorluk çekiyordu. Buna rağmen sağlamlığı asla sorgulanamayacak inanılmaz bir kemik kitle edinmeyi başardı ve bu kitle, Kickstarter tarihinin en hızlı ve en yüksek rakamıyla başarıya ulaşan kampanyasını Shenmue III için gerçekleştirdi