reklamı kapat

POPÜLER

TikTok Shop LOG Tasarım

Spotify ve Apple Music için yeni rakip: “TikTok Music”

Dünyanın en popüler sosyal medya kanallarından olmayı sürdüren TikTok, iki ülkede “TikTok Music” servisini kullanıma açtı.

Merkezinde müziğin olduğu TikTok’un bugün attığı TikTok Music hamlesi aslında devasa bir sürpriz olmadı. İlk olarak Brezilya ve Endonezya merkezli olarak açılan Spotify ve Apple Music rakibi çevrimiçi müzik servisi, abonelik temelli ve yapılan açıklamaya göre Universal Music Group, Warner Music Group ve Sony Music dahil olmak üzere büyük müzik şirketlerinin müzik kataloglarını içeriyor. TikTok Music, viral olan TikTok şarkılarının tam sürümlerini dinlemenize, kişiselleştirilmiş müzik önerilerini keşfetmenize, şarkı sözlerine gerçek zamanlı olarak erişmenize, arkadaşlarınızla ortak çalma listeleri oluşturmanıza, müzik kitaplığınızı içe aktarmanıza ve şarkı sözü aramasıyla şarkı bulmanıza olanak tanıyor. Buna ek olarak Shazam benzeri müzik bulma sistemi de olan servis, çevrimdışı dinleme için müzik indirme desteğini de sunuyor. Hizmetin şu an için Türkiye gibi diğer pazarlara ne zaman açılacağı belli olmuş değil. Şirket sözcüsünün açıklamasına göre TikTok Music aboneliği Brezilya’da aylık 3,49 dolar ve Endonezya’daki iOS kullanıcıları için aylık 3,25 dolar fiyata sahip. Endonezya’daki Android kullanıcıları ilk yıl için ayda 2,96 dolar, daha sonra ise 3,25 dolar ödemek zorunda kalacaklar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

TikTok bundan önce 5 yıldır çalışan mevcut COO (Chief Operating Officer / Operasyon Direktörü) V Pappas’ın yaptığı açıklama ile görevi bırakacağını duyurması ile gündeme gelmişti. Daha önce YouTube’da da çalışmış tecrübeli isim, artık başka girişimlere odaklanacağını belirtti. TikTok kısa süre önce ayrıca dikkat çeken yeni bir alışveriş konusuyla da ses getirmişti. Popüler platform, çatı şirketi olan ByteDance’ın bir yan kuruluşu tarafından gönderilecek ürünleri satışa sunduğu yeni bir uygulama içi “Trendy Beat” alışveriş bölümünü test ettiğini duyurdu. Şu an için sadece İngiltere merkezli olarak test edilen bu alışveriş bölümü, aktarıldığı kadarıyla trend videolarda görülen birbirinden ilginç ürünlerin satışına odaklanacak. Herkese açıldığı zaman çok yüksek ihtimalle inanılmaz kullanılacak bu bölüm, firmanın alışveriş odağını daha da güçlü hale getirecek. Uzun zamandır masada olan “TikTok Shop” alışveriş altyapısı ile şirket, diğer markaların ürünlerini doğrudan uygulama içinde satmalarına izin veriyor, bu yeni özellik ise direkt olarak TikTok’un kendi ürünlerini satmasını merkeze alıyor.

TikTok Music adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Xiaomi imzalı robot köpek CyberDog ile tanışın