reklamı kapat

POPÜLER

Stellantis STLA Frame

Stellantis, 800 km menzilli elektrikli araçlar sunabileceği STLA Frame platformunu tanıttı

 - Güncelleme: 20 Kasım 2024 16:48

Birden fazla otomobil devinin başındaki şirket Stellantis, bugün resmi olarak geliştirdiği STLA Frame platformunu tanıttı.

Büyük araçlara odaklanan Stellantis STLA Frame, esnek bir platform olarak karşımızda. Şirket bu platformda tamamen elektrikli araçların yanı sıra elektrikli ancak içten yanmalı motorla beraber yüksek menzil sunabilen (EREV), hibrit (HEV), içten yanmalı motorlu (ICE) ve hidrojenle çalışan araçlar da üretebilecek. Tamamen elektrikli tarafta 800 kilometre seviyesinde menzil vadeden platform, içten yanmalı motorun destek sağladığı araçlarda 1.100 kilometrenin üstünde menziller sunabilecek. 159 kWh ile 200 kWh arasında değişen, sıvı soğutmalı batarya paketlerinin kullanılabileceği platform, 350 kW hızlı şarj desteğine sahip olacak. Bu sayede uygun şartlar altında 10 dakikada 161 kilometre menzil elde edilebilecek. STLA Frame platformunu kullanacak ilk araç, 2025 yılının ilk yarısında piyasaya sürülmesi beklenen Ram 1500 REV elektrikli pickup olacak.

Bundan önce Xiaomi’nin hazırladığı bir platform dikkat çekmişti. Xiaomi halihazırda çok güçlü bir elektrikli otomobil platformuna sahip. Ancak şirket daha fazlasını istiyor ve ARGE çalışmalarına aktif olarak devam ediyor. Örneğin şirket geçtiğimiz hafta dört farklı elektrik motorunu bir araya getiren ve böylelikle maksimumda 2.054 beygir güç sunabilen bir elektrikli otomobil platformu tanıttı. Aktif süspansiyon sistemi üzerine kurulan platform, aktarıldığı kadarıyla 48V’lık elektromekanik fren ve 48V “steer-by-wire” direksiyon sistemlerini temel alıyor.

Üç yıllık bir çalışmanın sonucu olan platformdaki şasi, gerçek zamanlı sönümleme ayarlarına olanak tanıyan özel 4,6 kW’lık güç kaynaklarına sahip. Bu sayede dönüşler, hızlanma ve frenleme sırasındaki gövde salınımı ciddi oranda azaltılabiliyor. Tesla’nın ilk defa Cybertruck’ta kullandığı 48V güç yapısıyla, geleneksel hidrolik ve mekanik bağlantıların yerini yazılım temelli kontrol sistemleriyle değiştiren platform, uyarlanabilir direksiyon oranları ve frenleme kuvveti sunuyor. Bu sayede değişen sürüş koşullarına daha hassas bir şekilde yanıt verebilen platform, ne zaman gerçek bir araçta yer alacak bilinmiyor.

Stellantis STLA Frame yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

İLGİLİ HABERLER