The Browser Company, yapay zeka odaklı yeni tarayıcısı Dia hakkında yeni bilgiler verdi. Tarayıcı hâlen geliştirme aşamasında yer alıyor.
Popüler Arc tarayıcısının arkasındaki isim The Browser Company, “Dia” adını verdiği yeni tarayıcısının merkezine doğrudan üretken yapay zekayı koyuyor. Şu anda alfa testleri sürdürülen sürüm, The Browser Company CEO’su Josh Miller tarafından yapılan paylaşıma göre testler sırasında özellikle “sekme sohbeti” altyapısıyla beğeni topladı. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, entegre yapay zeka ile açık sekmelerdeki içerikler hakkında karşılıklı olarak sohbet edebiliyor. YouTube videolarını analiz ederek sorulan sorulara cevap verebilen veya açık bir ürün hakkındaki incelemeleri gözler önüne serebilen sistem, oldukça kullanışlı görünüyor. Açık sekmelerideki bilgileri alarak yazılı komutlar üzerinden özetler çıkarabilen ya da analizler yapabilen entegre yapay zeka, internet sayfalarında içeriği veya seçilen metinleri sadeleştirebiliyor, buna ek olarak alternatif kelime ya da cümleler önerebiliyor/yazabiliyor. Halen ne zaman indirmeye sunulacağı açıklanmayan Dia, temelde Google Arama’yı saf dışı bırakan yeni nesil bir tarayıcı deneyimi vadediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Perplexity de yapay zeka odaklı bir tarayıcı geliştiriyor. İlk duyurusu geçtiğimiz aylarda yapılan Perplexity Comet hakkında yapılan ilk açıklamada, “Arama altyapısını nasıl yeniden icat ettiysek, tarayıcıyı da yeniden icat ediyoruz.” denilmiş ve tarayıcının merkezinde üretken yapay zekanın olacağını belirtmişti. Henüz kullanıma sunulmayan tarayıcı, geçtiğimiz hafta şaşırtıcı bir açıklamayla gündeme geldi. Perplexity CEO’su Aravind Srinivas, çok açık bir şekilde Comet’in ileri seviyede kişiselleştirilmiş reklamlar satmak için kullanıcıların internet üzerinde yaptığı her şeyi izleyeceğini söyledi. Srinivas bu konuda şu ifadeleri kullandı: “Bir tarayıcı oluşturmak istememizin nedenlerinden biri de bu.
Sizi daha iyi anlamak için ana uygulamanın dışından bile veri elde etmek istiyoruz. İnsanların yapay zeka sistemleriyle yaptıkları bazı yönlendirmeler tamamen işle ilgili. Onlar kişisel bir şey değil. Biz kişisel verileri istiyoruz. Satın aldığınız şeyler, hangi otellere ya da restoranlara gittiğiniz veya nelere göz atarak zaman geçirdiğiniz, bize sizin hakkınızda çok daha fazla şey söylüyor.” Mayıs ayında kullanıma sunulacağı açıklanan Comet özelinde Perplexity, takibe dayalı reklamlarla büyüyen Google’ın izinden gidiyor ve bu durum birçok kullanıcıyı hiç memnun etmeyecek gibi görünüyor.