Kısa süre önce yeni elektrikli otomobili T10F’i tanıtan Togg’un bir sonraki aracı T8X olacak ve bayi sistemi devreye girecek.
Hürriyet’ten Taylan Özgür Dil’in aktardığı kadarıyla yerli otomobil üreticisi Togg’un bir sonraki aracı, tamamen elektrikli SUV modeli T10X’in altına konumlandırılacak “T8X” olacak. Üzerinde çalışılmaya başlanan aracın iki yıldan kısa sürede satışa sunulması hedefleniyor. Buna ek olarak Togg’un bayi sistemini devreye almaya hazırlandığı da belirtiliyor. Yapılan açıklamaya göre Togg satışları yeni dönemde online ve bayiler aracılığıyla birlikte ilerleyecek. Bunun ilk aşamada 5-6 noktada devreye alınması ve daha sonra yaygınlaştırılması hedefleniyor. Şartların uygun olması halinde hibrit modellere odaklanabileceğinin sinyalini veren Togg, şu anda herhangi bir ortaklık planı olmadığını da aktarıyor. Geçtiğimiz aylarda Togg ile Çinli Chery arasında önemli bir iş birliğinin yapılabileceği iddia edilmişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Togg’den gelen son açıklama Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai ile alakalı olmuştu: “Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi uluslararası ziyaretçilerle buluşturdu. Ziyaretçiler, Togg standında kurulan “Trumore Zone” alanında Can.ai ile “Akıllı şarj rotalama”, “Sesli dijital komutlarla araç hizmetleri” ve “UI olmadan çalışan medya & sağlık senaryoları” üzerinden benzersiz bir deneyime dahil oldu. Togg, yapay zekâyı yalnızca bir teknoloji bileşeni değil, kuruluşundan itibaren tüm dijital mimarisinin omurgası olarak konumlandırdı. 2020’den bu yana Türkiye’nin en büyük GPU destekli AI eğitim altyapılarından biri kurulurken, tüm sistemler mikro servis mimarisiyle hayata geçirildi. Bu vizyoner yaklaşım, bugün Togg’un geliştirdiği agentic AI mimarisinin temelini oluşturdu.
Bu güçlü teknoloji altyapısı üzerine, Togg ve Microsoft Türkiye mühendislerinin ortak çalışmasıyla, Microsoft Azure Cloud üzerinde OpenAI teknolojileriyle desteklenen Can.ai platformu geliştirildi. Can.ai, kullanıcılarla geleneksel bir arayüz üzerinden değil; niyet, zamanlama, lokasyon, araç durumu ve geçmiş davranışlar gibi çok katmanlı verileri analiz ederek bağlamsal olarak etkileşim kuran bir yapay zekâ altyapısı sunuyor. Akıllı cihazlardan mobil uygulamalara, çağrı merkezlerinden kurumsal sistemlere kadar geniş bir alanda çalışan platform, yalnızca yanıt veren değil; empati kurabilen, öğrenen, önceden öngören ve kullanıcı adına harekete geçebilen bir yapıya sahip.”